۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82346817
T T
۰ نفر
عضوشورای شهر تهران:برگزاری نمایشگاه در سطح شهر حق الناس است

تهران-ایرنا- عضوكمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در سطح شهر را حق الناس عنوان كرد.

اقبال شاكری روز چهارشنبه در حاشیه «همایش دانش آموزی آشنایی با سیره شهید چمران» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: با راه اندازی مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب، برگزاری نمایشگاه در غیر از این مكان، از نظر شرعی واخلاقی مشكل دارد.
وی با بیان اینكه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب یك برند شهری و نمونه ای از مدیریت كشور است، گفت: نمی دانم جواب حق الناس كه با برگزاری نمایشگاه در خارج از این مجموعه ایجاد می شود را چه كسی باید بدهد.
شاكری تاكید كرد: قاطعانه اعلام می كنیم كه برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های تهران خلاف قانون است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب با داشتن ایستگاه مترو، اتوبوس، گمرگ و ارائه خدمات بانكی از كیفیت و استاندار بالایی برخوردار است.
وی برگزار نمایشگاه در سطح شهر را اجحاف در حق مردم و زندگی آنان عنوان كرد و گفت: برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در سطح شهر، آلودگی هوا و ترافیك را به دنبال دارد.
وی اظهار كرد: باید با اطلاع رسانی به همه تاجران، صنعت گران و شركت ها اعلام كنیم كه برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های دائمی تهران غیرقانونی است.
شاكری تاكید كرد: به نظر می رسد عزم جدی برای رفع این معضل مانند آلودگی هوا و سایر مشكلات زیرساختی شهر وجود ندارد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هایی در بوستان گفت و گو نیز تاكید كرد: نباید دوگانگی در رفتار داشته باشیم و نمایشگاه های تخصصی باید در شهر آفتاب برگزار شود.
برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران مورد انتقاد اعضای شورای شهر تهران است؛ اعضای شورای شهر در خردادماه جاری طی نامه ای از رئیس جمهوری درخواست كردند تا نمایشگاه های بین المللی و داخلی در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.
مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت ماه گذشته با برگزاری نمایشگاه كتاب گشایش یافت.
چندی پیش نیز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام كرد كه با ادامه برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه ها در بزرگراه چمران، زنجیره انسانی مقابل آن تشكیل خواهند داد.
خبرنگار: معصومه آقاامینی انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
۰ نفر