۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82346746
T T
۰ نفر

وحدت ضروري ترين نياز امت اسلام است

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82346746
وحدت ضروري ترين نياز امت اسلام است

تويسركان- ايرنا- مدير اداره تبليغات اسلامي تويسركان گفت: وحدت، انسجام و يكپارچگي ضروري ترين نياز امت امروز اسلام در شرايط كنوني است.

حجت الاسلام علي كاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اكنون دشمنان تعاليم الهي و اسلام از شكاف و اختلاف بين مسلمانان بيشترين بهره برداري براي ضربه زدن به مجامع اسلامي را ايجاد كرده اند.
وي اذعان كرد: امروز در حالي مسلمانان با ادعا و نام دفاع از اسلام به جنگ و خونريزي مي پردازند كه دشمنان حقيقي اسلام از اين جنگ افروزي ها سود مي برند.
حجت الاسلام كاروند با بيان اينكه تقويت اصل وحدت و انسجام در ميان مسلمانان بي شك از ضروري ترين تعاليم دين اسلام است كه امروز بايد مورد توجه مسلمانان در سراسر جهان واقع شود تصريح كرد: ظهور گروه هاي تكفيري، تروريستي و خشونت طلب نتيجه دوري از اصل وحدت و دامن زدن به جهل، تعصب و عقايد انحرافي است.
وي تاكيد كرد: حفظ و گسترش وحدت در ميان مسلمانان موجب مي شود تا دشمنان واقعي امنيت جهان اسلام و جهان بشريت يعني رژيم جعلي صهيونيستي و نظام سلطه جهاني در حاشيه امن قرار نگيرند.
حجت الاسلام كاروند خاطرنشان كرد: سيره انديشه و رفتاري پيامبر اعظم(ص)، سرشار از مهرورزي، عطوفت و برداري است در حالي كه امروز برخي فرقه هاي به ظاهر مسلمان با نام دفاع از دين پيامبر اسلام دست به كشتار و ترورهاي گسترده مي زنند.
وي هفته وحدت را فرصتي مغتنم براي تبيين چرايي و چگونگي ايجاد وحدت و پيوند ناگستني ميان مذاهب مختلف اسلامي دانست و متذكر شد: امروز هر عمل، گفتار و رفتاري كه موجب شكاف بنيادين، آسيب رسان و مخرب بين مجامع اسلامي شود بي شك به نفع دشمنان اسلام خواهد بود.
تويسركان در 90 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7524/6993** خبرنگار: وحيد الوندي**انتشار دهنده: اكبر بهاروند