۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82346588
T T
۰ نفر
امام جمعه ايلام: وحدت مسلمانان از مولفه هاي راهبردي نظام اسلامي است

ايلام - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: وحدت مسلمانان از مولفه هاي راهبردي و اساسي ترين برنامه نظام و از عوامل تاثيرگذار پيروزي و استمرار انقلاب و شكست و ناكامي دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدنقي لطفي روز چهارشنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بدون ترديد موفقيت‌هاي نظام و مردم در عرصه‌هاي مختلف و ناكام شدن توطئه‌هاي دشمنان و اقدامات براندازانه آنها در سايه وحدت و انسجام و اتحاد بوده است.
وي با بيان اينكه دشمنان حربه هاي زيادي را براي ايجاد اختلاف و در هم شكستن انسجام در صفوف مسلمانان در جاي جاي جهان بكار گرفته است، تاكيد كرد: اين حربه هاي دشمنان شكست خورده است و آنان همواره نا اميدتر از گذشته به اتاق هاي فكر خود عقب نشيني كرده اند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: مسلمانان براي حفظ سنگر خود در مقابل دشمنان بايد اتحاد و انسجام بين خودشان با محوريت ولي فقيه و امام و رهبري را روز به روز افزايش دهند تا بتوانند در مقابل نظام سلطه، ارتجاع عرب و مزدوران منطقه اي آنها، جبهه كفر و ايادي وهابي، داعشي، طالباني و ديگر گروه هاي افراطي پيروز شوند.
حجت الاسلام لطفي تاكيد كرد: يكي از مهمترين اقدام ها در حفظ اتحاد بين مسلمانان، تدبير امام راحل در نامگذاري هفته وحدت است، هفته اي كه ولادت پيامبر اكرم (ص) را هم به روايت اهل تسنن (12 ربيع الاول) و هم به روايت اهل تشيع (17 ربيع الاول) در خود جاي داده است.
امام جمعه ايلام ادامه داد: مرجع قانوني و محور اصلي وحدت و همبستگي امت اسلامي سيره رسول اكرم (ص) است كه براي حل اختلاف‌هاي مسلمانان تنها مرجع است.
حجت الاسلام لطفي يادآور شد: امروز ملت عزيز ايران به ويژه خواص جامعه و مسئولان نظام بيش از هر چيز ديگر نيازمند وحدت هستند و تفرقه و تنش بين مسئولان و مردم هدف دشمنان است و آنها تمام توان خود را در ايجاد تفرقه بين مسئولان نظام و مردم متمركز كرده‌اند.
وي تاكيد كرد: دستيابي به اهداف بلند گفتمان انقلاب اسلامي در سايه وحدت محقق مي شود و بدون مشاركت آحاد مردم دستيابي به اين مهم غير ممكن است.
خبرنگار:معصومه اميدي** انتشار دهنده: شهريار حيدري فر
/6034/6032