۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82346430
T T
۰ نفر
امام جمعه اهل سنت بندر چارك:پيام اصلي هفته وحدت برادري و مهرباني است

بندرعباس- ايرنا - امام جمعه اهل سنت بندرچارك از توابع بندرلنگه گفت: پيام اصلي هفته وحدت ، برادري و انسجام وحدت و مهرباني براي همه جهان اسلام است.

شيخ مسعود راهبر چهارشنبه درگفت وگوبا ايرنا افزود: با تدابير و انديشه امام راحل از 12 ربيع‌الاول به روايت اهل سنت تا 17 ربيع الاول به روايت شيعه كه مصادف است با ميلاد رسول اكرم (ص) به عنوان هفته وحدت نام‌ گذاري شده كه در اين هفته برنامه‌ها و راهكارهاي وحدت و وحدت مداري تبيين مي‌شود.
وي به تاثير وحدت در جامعه اشاره و بيان كرد: وحدت در تمام عرصه‌ ها ، از جمله سياست ، فرهنگ و اجتماع نقش بسزايي دارد و اگر ما خواهان رشد و پيشرفت در جامعه هستيم بايد در مساله وحدت اهتمام ويژه‌اي داشته باشيم.
دبير شوراي روحانيت اهل سنت بندرلنگه خاطرنشان كرد: هر جا كه بشريت پيشرفت داشته در پشت آن وحدت احزاب ، گروه‌ها و مذاهب وجود دارد.
راهبر يادآورشد: اگر امروز ايران اسلامي را در اقتدار كامل مي‌بينيم نشات گرفته از تدابير مقام معظم رهبري و ايجاد وحدت در بين مذاهب و اقوام است كه با انديشه‌ها و تفكرات مختلف يك هدف را دنبال مي‌كنند.
امام‌ جمعه اهل سنت بندر چارك به جنايت‌هاي داعش و گروه‌هاي تكفيري با نام اسلام اشاره كرد و گفت: امروز گروه‌هاي تكفيري كه به نام اسلام دارند تيشه به ريشه اسلام مي‌زنند اين‌ها تشكل‌هايي هستند كه دشمنان اسلام براي بدنام كردن دين اسلام ساخته‌اند.
راهبر افزود: دين اسلام پيام‌آور صلح و دوستي است و كشورهاي غربي مي‌ديدن رشد و پيشرفت دين اسلام را در مقابل اديان ديگر و شاهد بوديم روزانه 100 ها نفر به دين اسلام روي مي آوردند اما دشمن با ساختن داعش و قرار دادن آن در دامن اسلام در حال انجام جنايت‌هاي غيرانساني است كه چهره غيرواقعي اسلام را به جهانيان معرفي كنند و از روي آوردن مردم به اسلام جلوگيري نمايند.
وي با بيان اينكه كلام خدا و اهل‌بيت رسول اكرم(ص) ، 2 راهكار كليدي براي حفظ وحدت و برادري در بين مسلمانان است ، گفت: اگر مسلمانان جهان به فرمايش هاي رسول اكرم كه فرستاده خداوند براي راهنمايي مسلمان است در برنامه زندگي خودشان جاي دهند هيچ‌گاه دچار تفرقه نمي‌شوند و اين بهترين راهكار براي اطلاع جهان اسلام و بهتر زندگي كردن بشريت در جهان امروزي است.
دبير شوراي روحانيت اهل سنت شهرستان بندرلنگه اضافه كرد: همه مسلمانان با هر ديدگاه و نظري با محوريت پيام خداوند باهم برادر باشيم و اين هفته را سرآغاز خوب بودن و مهربان بودند با يكديگر قرار دهيم.
12 تا 17 ربيع الاول سالروز ولادت حضرت محمد(ص) به روايت اهل سنت و شيعه از سوي امام خميني(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است.
شهرستان بندرلنگه در350كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده : خليل تنيده