زمینه سازی برای حضورحداكثری مردم محورتلاش دست اندركاران انتخابات است

مشهد – ایرنا – معاون سیاسی وزیر كشور گفت: زمینه سازی برای حضور حداكثری مردم، مبنای عمل و محور تلاش دست اندركاران انتخابات سال آتی است.

علی اصغر احمدی روز چهارشنبه درسومین دوره همایش آموزشی و توجیهی منطقه ای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای سلامی شهر و روستا ویژه دست اندركاران اجرایی انتخابات چهار استان ایلام، همدان، قزوین و زنجان در مشهد افزود: وزارت كشور بر حسب وظیفه ذاتی متولی اجرای قانون است و طبق مفاد قانون مقدمات لازم را فراهم می كند.
وی اظهار كرد: موظفیم مقدمات این حضور اعم از جای گذاری درست شعب و سهل الوصول بودن و دسترسی همگان به صندوق ها ، امنیت كامل جامعه و صندوق ها را به بهترین نحو تامین كنیم.
وی با بیان اینكه 29 اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری ،شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره اتنتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه برگزار می شود، گفت: بر اساس قانون هر یك از این انتخابات دارای روز شمار خاص خود است وتمام مراحل این انتخابات باید بر اساس آن انجام شود و فرمانداران ، بخشداران و هیات های اجرایی و نظارت باید مصداق قانونی اقدامات را دنبال كنند .
وی با بیان اینكه این دوره سومین مرحله از دوره های آموزشی ، توجیهی ویژه انتخابات برای دست اندركاران اجرایی وزارت كشور است، افزود: این دوره با حضور معاونان سیاسی ،امنیتی و اجتماعی ، مدیران كل سیاسی، فرمانداران و بخشداران و جمعی از اعضا و عوامل اجرایی این چهار استان با حضور 182 نفر برگزار می شود.
وی عنوان كرد : بر اساس برنامه ریزی ها، دوره های آموزشی ، توجیهی دست اندركاران اجرایی انتخابات وزارت كشور در مشهد برگزار می شود كه تا كنون دو مرحله به انجام رسیده است.
وی عنوان كرد: رده هایی از وزارت كشور كه مرتبط با جریان انتخابات هستند ومدیران حوزه های حقوقی ، پشتییبانی و اجرایی مباحث مربوطه در قالب آموزش و توجیه بر مبنای قانون و آیین نامه و دستورالعمل ها؛ مطالب لازم را به شركت كنندگان ارائه می كنند.
این همایش فردا هم ادامه می یابد.
6012 /1906خبرنگار : فاطمه یوسفی ** منتشر كننده : علی حیدر شاه حسینی