وهابيت و تشيع انگليسي مانع وحدت مسلمانان هستند

تربت جام- ايرنا- مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در ناحيه سپاه حضرت حمزه خراسان رضوي گفت: از اصلي ترين موانع شكل گيري وحدت مسلمين، در ميان شيعيان تشيع انگليسي و در ميان اهل سنت تفكر وهابيت است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مهدي عابدي سه شنبه در همايش طلايه داران وحدت در مسجد الزهرا (س) تربت جام از وحدت به عنوان مهمترين نياز بشر ياد و اظهار كرد: امروز ما نعمت برادري، همدلي و همگرايي را مديون نظام اسلامي و رهبري مقام معظم رهبري هستيم و توهين به مقدسات خلاف شرع و قانون است.
وي با بيان اينكه با اتحاد شيعه و سني، توهين ها جايگاهي ندارد، افزود: مفهوم وحدت اين نيست كه مذاهب يكي شوند بلكه پيروان مذاهب بايد با حفظ عقايد در راستاي تعالي اسلام قدم بردارند و بنا بر فتواي مقام معظم رهبري هيچ كس حق ندارد به اعتقادات اهل سنت توهين كند.
حجت الاسلام عابدي اظهار داشت: دست دشمن پشت جنگ هاي نيابتي كه با نام اسلام جنايت مي كنند به وضوح مشاهده مي شود و جريان تكفيري ريشه در تاريخ دارد، متاسفانه گروه داعش با بستن كمربند انفجاري و گفتن شعار 'الله اكبر' مسلمانان را به خاك و خون مي كشاند.
امام جمعه موقت اهل سنت تربت جام نيز در اين همايش گفت: دشمنان اسلام با ايجاد جنگ هاي نيابتي و از سويي بستن قراردادهاي ننگين، سرمايه هاي امت اسلامي را به يغما برده اند.
مولوي احمد صارمي افزود: با توجه به آموزه هاي ديني ما، دشمنان نمي توانند با مسلمانان مقابله كنند بلكه با تكفير و به جان هم انداختن آنان با نام اسلام، باعث مي شوند تا مسلمان خون مسلمان را بريزد.
وي خاطرنشان كرد: همه بايد اختلافات را كنار بگذاريم و علما به وظيفه خطير خود بپردازند و نقشه دشمنان را براي آحاد مردم تبيين كنند.
مولوي صارمي با تاكيد بر حفظ وحدت شيعه و اهل سنت گفت: امروز شيعه و اهل سنت بايد به تمسك قرآن كريم و پيامبر رحمت (ص) توطئه هاي شوم دشمن را شناخته و با آن مقابله كنند.
وي افزود: همه فتنه ها و بدبختي هايي كه امروز دامن گير اسلام و مسلمانان شده ناشي از فاصله گرفتن از سنت پيامبر و پيشوايان دين است.
امام جمعه تربت جام نيز گفت: بايد وحدت را تقويت كرد تا اسلام حفظ شود، گروههاي افراطي مسلمان نبوده و وهابيت لكه ننگي بر دامان اسلام است.
حجت الاسلام جواد طاهري در جمع روحانيان شيعه و اهل سنت افزود: علما نبايد اتحاد را در دلشان نگه دارند، بلكه بايد وحدت را به عنوان يك راهبرد به بدنه جامعه تزريق شود.
وي اذعان داشت: فضاي وحدت را بايد به گفتمان تبديل كرده زيرا ارتباط و گفتمان شيعه و سني با يكديگر خيلي از شبهات را از بين مي برد.
حجت الاسلام طاهري گفت: همگان بايد با تكيه بر عوامل اصلي وحدت، حول محور قرآن، رسول خدا، سنت، معاد، محبت و مبارزه با استكبار حركت كنيم.
همزمان با دومين روز از هفته وحدت همايش طلايه داران وحدت با حضور امامان جمعه و جماعات شيعه و اهل سنت به همت ناحيه مقاومت بسيج تربت جام در محل مسجد الزهرا (س) اين شهرستان برگزار شد.
شهرستان 284 هزار نفري تربت جام با تركيب پيروان مذاهب شيعه و اهل سنت در 167 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
خبرنگار: نرگس اسلامي نژاد ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
7519/5132

سرخط اخبار استان‌ها