۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۲
کد خبر: 82345655
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبی: وحدت كلید انسجام هر نظام است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی، گفت: وحدت كلید انسجام هر نظام است و برای وجود این موهبت الهی در این استان باید خدا را شاكر باشیم.

سید علی اكبر پرویزی روز سه شنبه در جمع تعدادی از علما و معتمدان اهل سنت استان در بیرجند، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: معظم له همواره بر حفظ و تقویت وحدت به عنوان یك موضوع مهم و اساسی در نظام تاكید دارند.
وی با تبریك هفته وحدت، وحدت تشیع و تسنن را در خراسان جنوبی مثال زدنی دانست و تصریح كرد: در بدنه هر اجتماع شاید افرادی غیرهم سو هم وجود داشته باشند اما اینها از بین خودمان هستند همانطوری كه ممكن است در یك خانواده نظر فرزندان با هم متفاوت باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه هیچگونه چالشی در استان در بین قومیت ها وجود ندارد و اگر هم در مواقع اندكی مشاهده شود اینها همان افراد افراطی هستند كه در همه جا وجود دارند.
وی با اشاره به اینكه در دولت تدبیر و امید اعتماد به اقوام و مذاهب به عنوان یك فرصت تلقی می شود، ابراز امیدواری كرد تا از این فرصت ها در مكان و زمان مناسب به خوبی استفاده شود.
وی با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران، استقلال كشور را مرهون وحدت بین قومیت ها و مذاهب دانست و عنوان كرد: در این راستا هم به لحاظ دینی و ایمانی و هم به لحاظ ملی و ایرانی باید به خود افتخار كنیم و خداوند متعال را شاكر باشیم.
وی خطاب به علمای حاضر اهل سنت خراسان جنوبی، افزود: در بحث عزل و نصب ها و به كارگیری افراد توانمند این اعتقاد وجود دارد، اگر فردی توانمند است نباید به قومیت و مذهب او توجه كرد و همین كه در راستای نظام و ولایت فقیه گام بر می دارد كافیست و این موضوع را بارها به نیروهای گزینش هم تاكید كرده ام.
وی اظهار كرد: سعی خواهد شد كه از توانمندی های علمای اهل سنت هم به خوبی استفاده شود و انتخاب دستیار استاندار در امور اهل سنت هم بدون هیچگونه سیاسی كاری صورت پذیرفته و فقط بحث در توانمندی آقای طاهری بوده است.
وی در مورد تقاضاهایی كه از شهرستان های مختلف به استانداری ارجاع شده است، بیان كرد: تمامی سعی و تلاش ما در تسهیل سازی و حل نیازهای استان بود و هیچ نگاه قومیتی و مذهبی در اجرای رسالت ما وجود نخواهد داشت و انتظاری كه به حق است در حد توان و ظرفیت موجود استان رفع خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد سرمایه گذاری اهل سنت، گفت: همه زمینه های لازم برای سرمایه گذاری برادران اهل سنت فراهم است و اگر اهل سنت به عنوان افراد بومی این منطقه بتوانند در مباحث اقتصادی فعال باشند شاید به حضور خارجی ها برای سرمایه گذاری كمتر نیاز باشد.
وی در ادامه فعال سازی بازارچه های مرزی استان را از برنامه های اصلی دولت دانست و افزود: از ابتدای تشكیل دولت تدبیر و امید اقدام های زیادی در زمینه های گاز رسانی و آسفالت راه های استان انجام شد كه امیدواریم این اقدام ها گامی موثر در توسعه و رفاه حال مردم استان باشد و با قوت به كار خود ادامه دهد.

** وحدت حافظ اصلی قدرت و اقتدار كشور است
امام جمعه اهل سنت درمیان، گفت: وحدت تشیع و تسنن، حافظ اصلی قدرت و اقتدار نظام و كشور است و این مهم بیانگر عظمت مسلمانان جهان است.
مولوی سید احمد عبدالهی،افزود: خدا را شاكریم كه با بزرگترین هدیه خود به بشر، حضرت محمد مصطفی (ص) زنجیر اسارت را از دست و پای بشر باز كرد و پرده سیاه جاهلیت را از چشمانمان دور كرد.
وی ادامه داد: پیامبری كه با سیرت پاكش ما را از افراط و تفریط برحذر داشت و به صراحت فرمود كه نسبت به یكدیگر حسادت نورزید و به همدیگر پشت نكنید.
وی تاكید كرد: ما مسلمانان باید نزاع و تفرقه را از خود دور كنیم و عزتی كه مسلمانان در صدر اسلام داشتند، به دست آوریم.
وی با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان ، افزود: مسئولینی كه به مردم خدمت می كنند همواره پیام آوران وحدت بوده اند و خدا را باید شاكر بود.
وی اظهار كرد: وحدت در خراسان جنوبی زبان زد خاص و عام است و باید توجه كنیم كه اختلاف های كوچك و جزیی را نباید بزرگ كرد زیرا مشتركات بسیار قوی بین ما وجود دارد و با این مشتركات باید با « ید واحده » در مقابل دشمن ایستادگی كرد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری *