۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82345288
T T
۰ نفر
فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بايد نهادينه شود

خرم آباد - ايرنا - رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پلدختر گفت: فرهنگ ايثار و شهادت بايد در بين نسل امروز جامعه گسترش و نهادينه شود.

به گزارش ايرنا ، فريدون كريمي فرد روز سه شنبه در جلسه ترويج فرهنگ و ايثار و شهادت شهرستان پلدختر بر حفظ آرمان هاي شهدا و انتقال آن به نسل جوان تاكيد كرد و افزود: بايد تمهيدات و برنامه ريزي ها در رابطه با انتقال ارزش ها به شايسته ترين شيوه در جامعه انديشيده شود به گونه اي كه نسل امروز با شناخت اين ارزش ها به آنها بها داده و در حفظ آن بكوشند.
عضو هيات امناي يادمان شهداي گمنام شهرستان پلدختر نيز گفت: دو شهيد گمنام در سال 90 در شهر پلدختر خاكسپاري شدند كه با گذشت پنج سال هنوز جهت تكميل يادمان اين شهدا كاري انجام نشده است .
سرهنگ پاسدار علي محمد گنجي افزود: متولي يادمان شهداي گمنام شهر پلدختر ميراث فرهنگي و بهره بردار آن شهرداري و رياست هيات امناي آن فرماندار شهرستان پلدختر است با اين وجود در زمينه تكميل اين يادمان نسبت به ساير شهرستان ها عقب هستيم.
وي افزود: هر سال مبلغ 500 ميليون ريال به يادمان شهداي گمنام اين شهر اختصاص مي يابد كه با اين اعتبار قطره چكاني نمي توان كاري از پيش برد.
عضو هيات امناي شهداي گمنام پلدختر گفت:تصاوير شهدا در سطح خيابان هاي شهر پلدختر نياز به بازسازي دارد و با توجه به اين كه دانش آموزان و دانشجويان خط مقدم راه شهدا هستند بايد در دانشگاه ها و مدارس از رزمندگان دفاع مقدس استفاده شود و در سطح شهرستان برنامه هايي مانند شبي با شهدا برگزار شود.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران پلدختر نيز با بيان اين كه ترويج فرهنگ ايثار كمتر از شهادت نيست گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهمترين ماموريت بنياد شهيد است.
فرشاد كاوه افزود: بايد خاطرات شهدا و رزمندگان براي نسل سوم و چهارم بازگو شود و جانبازان ، ايثارگران و آزادگان و خانواده هاي آنها بهترين مروجان فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه هستند.
وي گفت: فرهنگ ايثار و شهادت اوج شكوفايي انسان و ترويج اين فرهنگ امري ضروري و جامعه را در برابر هجمه هاي نرم دشمنان بيمه مي كند.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران پلدختر اظهار كرد: تمثال شهدا در سطح شهر بيشتر شود ضمن اين كه بنياد شهيد تمثال و تصاوير شهدا تحويل شهرداري پلدختر داده است و چون نصب تصاوير جزو مبلمان شهري محسوب مي شود اين كار وظيفه شهرداري است .
شهرستان پلدختر 312 شهيد و 777 جانباز و 19 آزاده تقديم انقلاب كرده است.
7272
خبرنگار: فاطمه مهرابي**انتشاردهندهك محمد عليدوستي

سرخط اخبار استان‌ها