۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82345162
T T
۰ نفر

افزايش تهديد هاي تروريستي الشباب در سومالي

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82345162
افزايش تهديد هاي تروريستي الشباب در سومالي

تهران- ايرنا - تهديدهاي گروه تروريستي الشباب در سومالي در حالي افزايش يافته كه اين گروه به انجام حمله هاي انتحاري بيشتر در مناطق پرازدحام شهري روي آورده است.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي خبري ' آل آفريكا'، انجام دو حمله به فاصله يك روزدر ورودي بزرگترين بندرگاه موگاديشو حدود 100 قرباني گرفت و موجي از ترس و نگراني را در ميان شهروندان كشور به همراه داشت.
بر اساس اين گزارش،‌ الشباب به تازگي با پذيرفتن مسئوليت حمله هاي اخير،‌ بر انجام تهاجم بيشتردر مناطق گوناگون سومالي تاكيد كرده است.
گروه تروريستي الشباب وابسته به القاعده بارها حمله هاي مشابه اي در موگاديشو انجام داده است . اين در حالي است كه انفجار يك خودروي بمب گذاري شده روز شنبه نيز در يك ايستگاه بازرسي نزديك موگاديشو پايتخت سومالي، به كشته شدن دست كم 2 پليس منجر شد.
الشباب در سال 2011 از سوي نيروهاي صلحبان اتحاديه آفريقا از موگاديشو پايتخت سومالي بيرون رانده شد، اما به عنوان يك نيروي فعال در اين كشور باقي ماند.
گروه تروريستي الشباب با هدف براندازي دولت تحت حمايت غرب در سومالي، حمله هاي بي شماري را سازماندهي مي كند و در جريان آن، نيروهاي امنيتي و دولتي، هتل ها و رستوران ها و مناطق پرازدحام شهري را مورد هدف قرار مي دهد.
خاورم**9377** 1010
مترجم: حميد اوضح *انتشار دهنده: حسن معظمي