۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82344909
T T
۰ نفر
استقرار دائمي بالگرد امداد هوايي در گيلان بزودي

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان گفت: بالگرد پيشرفته امداد هوايي جمعيت هلال احمر تا چند روز آينده در اين استان ، به صورت دائمي استقرار مي يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي ولي پور روز سه شنبه در ديدار با آيت الله قرباني امام جمعه رشت افزود: اين بالگرد پيش از اين ، در ماه، دو هفته در استان گيلان مستقر بود اما با تلاش استاندار و اخذ مجوز ، اين بالگرد تا چند روز آينده به صورت دائم در گيلان استقرار مي يابد.
وي اظهار داشت: بالگرد پيشرفته امداد هوايي جمعيت هلال احمر در گيلان، 15نفره ، مجهز به امكانات روز و دو موتوره بوده و توانايي پرواز در شب و پرواز كور(ifr) ، روي آب ، حمل مصدوم و بار را دارد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان خاطر نشان كرد: از مجموع 40 حادثه شناخته شده در دنيا و كشور ، حدود 30 حادثه طبيعي ثبت شده در گيلان داريم كه استقرار دائمي بالگرد پيشرفته امدادهوايي در گيلان ضروري بود.
وي بيان داشت: حوادث ثبت شده در گيلان شامل سيل، زلزله، حوادث دريايي، جنگلي، آتش سوزي جنگل و ... دستگاه هاي مسئول از جمله هلال احمر در استان را مجاب مي كند تا همواره برنامه ريزي و آمادگي هاي لازم را داشته باشد.
ولي پور با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در ديدار با مديران هلال احمر سراسر كشور مبني بر آمادگي و جلب اعتماد عمومي از سوي جمعيت هلال احمر اظهار داشت: در استان گيلان نيز در اين راستا اقداماتي انجام گرفته است.
وي تصريح كرد: نوسازي ناوگان امدادي، پي گيري و تعيين تكليف در رابطه با مجوز پايگاه هاي امداد و نجات و ارائه آموزش هاي تخصصي به امدادگران و نجاتگران از جمله اقدامات جمعيت هلال احمر استان گيلان است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان با اشاره به تشكيل تيم هاي واكنش سريع در استان اظهار كرد: يك تيم منتخب براي آموزش به استان كرمان اعزام شده و تيم هاي واكنش سريع در شهرستان ها نيز فعاليت خواهند داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشكيل خانه هلال از هفته گذشته در استان گيلان اشاره و تصريح كرد: خانه هلال مركزي است با ساختار داوطلبي بدون نيروي انساني رسمي، پيماني يا قراردادي در سطح محلات شهرها و روستاها كه توسط اعضا، داوطلبان ، خيرين و واقفان اداره مي شود.
وي اظهار كرد: تحقق شعار داوطلب محوري و بهره مندي از مشاركت افتخاري و داوطلبانه كليه افراد متقاضي فعاليت در جمعيت هلال احمر، ترويج فرهنگ صلح و نوعدوستي ، جذب ، سازماندهي و آموزش افراد ساكن در شهرها و روستاها بمنظور آمادگي براي ارائه خدمات امدادي و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبيعي و غيرطبيعي از جمله اهداف راه اندازي خانه هاي هلال است.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در جمعيت هلال احمر استان گيلان نيز در اين ديدار گفت:سازمان داوطلبان هلال احمر در سال 1350 در كشور تشكيل و شروع به فعاليت كرد.
حجت الاسلام و المسلمين هادي موسوي وظيفه سازمان داوطلبان را شناسايي اقشار آسيب پذير جامعه و تامين نيازمندي هاي آنان عنوان و اضافه كرد: اين سازمان، حلقه اتصال بين نياز نيازمندان و توان توانمندان است.
وي اظهار داشت: سازمان داوطلبان هلال احمر در بخش هاي مختلفي از جمله فني و تخصصي، فكري، مشورتي، برنامه ريزي كمك هاي نقدي و غيرنقدي به نيازمندان و آسيب ديدگان در حوادث خدمات ارائه مي دهد.
در اين ديدار كه به مناسبت 15 آذرماه، روز جهاني داوطلبان هلال احمر برگزار شد، جمعي از داوطلبان اين جمعيت از شهرستان هاي مختلف استان حضور داشتند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007