۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82342941
T T
۰ نفر
گردشگران كشمیری از بیت تاریخی امام خمینی (ره) بازدید كردند

خمین - ایرنا - گردشگران شیعه از كشور كشمیر عصر روز یكشنبه از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خمین بازدید كردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی بیت تاریخی امام خمینی، مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام (ره) در خمین گفت: این گردشگران شامل 28 نفر از زنان شیعه كشمیر بودند كه پس از بازدید بیت امام خمینی ( ره) و دیدار با سید حسن خمینی درقم به خمین و زادگاه حضرت امام سفر كردند.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: این گردشگران از بخش های مختلف زادگاه امام خمینی (ره) بازدید كردند و از نزدیك با شیوه زندگی آن پیر سفر كرده آشنا شدند.
وی ادامه داد: بیت تاریخی امام خمینی( ره )، منزل موروثی ایشان و خانه برادر آن حضرت (آیت الله پسندیده ) مورد بازدید این گردشگران كشور كشمیر قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرودشتی گفت: این گروه از شعیان كشمیری با ابعاد شخصیتی و اخلاقی امام خمینی (ره) در آشنا شدند .
مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام (ره) در خمین افزود: گردشگران كشمیری از قلعه تاریخی سالار محتشم نیز بازدید كردند.
وی گفت: در چند روز اخیر نیز یك گروه 12 نفر گردشگر از كشور آمریكا نیز به خمین سفر كردند و بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) را مورد بازدید قرار دادند.
جلوخان های بنای تاریخی بیت امام خمینی(ره) بخش وسیعی است كه به صورت فرورفتگی در كنار مسیر و در جلوی درب اصلی قرار دارد و درب اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در دو لنگه است و هر لنگه متشكل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی، فضایی كاملا سر بسته به نام هشتی وجود دارد كه یك هشت ضلعی كامل است وبعد از هشتی راهروی طویل و كم عرض و تاریكی قرار دارد كه مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای كاركردی این عمارت محسوب می شود.
به گزارش ایرنا بیت تاریخی امام خمینی (ره) در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع شده كه با قدمتی 200 ساله، به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
از ابتدای امسال در مجموع 235 هزار گردشگر داخلی و خارجی با سفر به زادگاه امام راحل از بیت تاریخی امام بازید كردند.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند/** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

سرخط اخبار استان‌ها