۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۸
کد خبر: 82342316
T T
۰ نفر
شوراي اسلامي و  اداره كل حفاظت محيط زيست  استان بوشهر تفاهم نامه همكاري امضا كرد

بوشهر-ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست استان بوشهر گفت: اين اداره كل و شوراي اسلامي استان بوشهر در راستاي حفاظت از محيط زيست تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان بوشهر روز يكشنبه به نقل از حسين دلشب اعلام كرد: اين تفاهم نامه به منظور استفاده بهينه از ظرفيت هاي بالقوه جهت ارتقاي وضعيت حفاظت محيط زيست و با هدف تسهيل در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسي است.
وي با بيان اينكه حسن انجام وظايف قانوني دستگاههاي اجرايي ذي ربط در چارچوب قوانين و مقررات از ديگر اهداف اين تفاهم نامه است بيان كرد:برگزاري كارگاههاي آموزشي جهت اعضا شوراي اسلامي با هدف تبيين ضرورت و اهميت اتخاذ اقدامات حفاظت از محيط زيست از طريق شوراها و تهيه منابع آموزش علمي-كاربردي متناسب با كاركرد شوراي اسلامي و ارسال رايگان به آنها از ديگر مفاد گنجانده شده در تفاهم نامه است.
دلشب ادامه داد: شوراي اسلامي استان بوشهر نيز در قالب تفاهم نامه موظف شده همكاري با سازمان جهت جلوگيري از فعاليت كليه واحدهاي آلوده كننده محيط زيست، ارائه طرح هايي جهت حفاظت از محيط زيست از جمله در زمينه آب، هوا و خاك علي الخصوص پديده ريزگردها در نواحي شمال تا جنوب استان و همچنين همكاري شوراهاي اسلامي روستاها با ادارات حفاظت محيط زيست در حل دعاوي روستائيان را در دستور كار جدي خود قرار دهد.
وي يادآور شد: همكاري موثر در حفاظت از مناطق چهارگانه محيط زيست(پارك ملي، آثار ملي طبيعي، پناهگاههاي حيات وحش، و مناطق حفاظت شده) و جلوگيري از تخريب اراضي ملي با در نظر گرفتن سياست ها و راهبردهاي سازمان و همكاري در امر آموزش حفاظت از محيط زيست به شهروندان و روستائيان از ديگر بندهايي است كه شورا اسلامي در قبال انجام آن متعهد شده است.
دلشب گفت: در اين راستا همكاري به منظور نظارت بر رفع آلودگي ناشي از فعاليت واحدهاي توليدي آلاينده در محدوده شهري و روستايي با رعايت ماده 20 قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست نيز بطور جدي مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان بوشهر در جلسه انعقاد اين تفاهم نامه با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسي گفت: اخلاق زيست محيطي حال نگر و آينده نگر است چرا كه علاوه بر امروز، نسل هاي فردا را نيز مورد توجه قرار مي دهد و اين همان موضوعي است كه در اصل 50 قانون اساسي به آن تاكيد مي كند.
دلشب در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه درختان نبض زمين به شمار مي روند گفت: 20 هزار اصله نهال حرا در جنوب استان و 56 هزار اصله نهال در نواحي ساحلي مركز بوشهر توسط سازمان هاي مردم نهاد محيط زيستي كشت شده و انتظار مي رود در شمال استان هم همكاري و تعامل لازم سازمان هاي مردم نهاد، شهروندان و روستاييان و همچنين سازمان هاي مردم نهاد محيط زيستي داشته باشيم.
رييس شوراي اسلامي استان بوشهر نيز دراين نشست گفت: آمادگي كامل اعضاي شوراي استان در جهت همكاري با اداره كل حفاظت از محيط زيست استان نشان از اهتمام و همگامي اين شورا با اهداف محيط زيستي است.
فاضل دريانورد افزود: تصويب قوانين و مقررات هميشه راهكار حل مشكل نيست اما براي مقابله با تهديدات موجود براي حفظ محيط زيست وجود قوانين و مقررات كارآمد مي تواند بسيار مفيد و موثر باشد.
وي يادآورشد: اين تفاهم نامه كه در 6 ماده تنظيم شده ، از امروز به مدت 4سال قابل اجرا بوده و با توافق طرفين براي دوره هاي بعدي قابل تمديد خواهد بود.
7212/6045 خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده:اكبر اقبال مجرد