۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸
کد خبر: 82339194
T T
۰ نفر
بزرگترين دستاورد ولادت رسول اكرم(ص) وحدت بود

زاهدان - ايرنا - امام جمعه مسجد مكي و مدير حوزه علميه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: بزرگترين دستاورد ولادت رسول اكرم صلي الله عليه و سلم وحدت و يكپارچگي امت اسلامي بود.

به گزارش ارسالي دفتر امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان به ايرنا، مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: رسول اكرم صلي‌الله‌ عليه‌ و سلم زماني متولد شد كه تمام دنيا را تاريكي فرا گرفته و بشر از لحاظ اعتقادي، اخلاقي و عمل سقوط كرده بود به طوري كه اديان يهوديت و مسيحيت دستخوش تحريف شده و انسان‌ ها گرفتار كفر، شرك، هواپرستي و خرافات بودند.
وي ادامه داد: همچنين آن‌ حضرت (ص) در شرايطي متولد شد كه ظلم، تبعيض و نابرابري بيداد مي‌كرد و توحيد و عدالت و راه صحيح وجود نداشت.
وي با بيان اينكه رسول اكرم (ص) از بهترين نسب در ميان قريش به دنيا آمد گفت: ولادت آن‌ حضرت ولادت نور، رحمت، صراط مستقيم و ولادت دين اسلام بود و براثر آن خير بسيار زيادي نصيب بشريت شد.
خطيب جمعه اهل سنت زاهدان تاكيد كردند: ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگي رسول اكرم صلي‌ الله ‌عليه‌ و سلم براي بشريت مايه‌ رحمت است.
وي ادامه داد: آن‌ حضرت راه رسيدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگي سالم و مطابق فطرت را به او آموخت و به انسان‌ها آموخت كه چگونه خودشان را از سقوط اعتقادي، اخلاقي و عملي نجات دهند.
مدير حوزه علميه دارالعلوم زاهدان تاكيد كرد: پيامبر اكرم(ص) انسان را از تمام رذايل اخلاقي و پستي‌هاي اعتقادي و اخلاقي پاك و تزكيه مي‌ كند همان‌ گونه كه صحابه را تزكيه كرد.
وي افزود: كساني كه مي ‌گويند تنها كتاب (قرآن) كافي است و حديث را قبول ندارند در اشتباه و انحراف بسيار بزرگي قرار دارند كه بايد از اين نظريه خود توبه كنند، و گرنه به عذاب الهي در آخرت گرفتار مي‌شوند.
وي بيان كرد: در قرآن فقط دستور به اقامه‌ نماز، اداي حج، پرداخت زكات و ساير فرايض و احكام شده است اما كيفيت اداي اين فرايض و جزئيات آنها در احاديث و عملكرد رسول اكرم (ص) تشريح و توضيح داده شده‌ است.
امام‌جمعه مسجد مكي با بيان اينكه آن ‌حضرت با ولادت و بعثت خودشان وحدت را براي انسان‌ها به ارمغان آوردند گفت: آن بزرگوار اقوام و قبايل متعدد عرب را كه 100 سال با هم درگير بودند با يكديگر متحد كردند.
وي خاطرنشان كرد: رسول اكرم صلي‌ الله ‌عليه ‌و سلم به مسلمانان فهماند كه تمام بشريت بايد به‌صورت مسالمت‌آميز با هم زندگي كنند لذا ما اجازه نداريم براي هيچ مسلمان و غيرمسلماني ايجاد مزاحمت كنيم.
مولوي اسماعيل زهي اظهار داشت: جهاد در مقابل كساني است كه تهديد محسوب شده، مغرور، متكبر، متجاوز و اشغال‌ گر باشند و اعتقادي به منطق گفتمان نداشته باشند.
وي ادامه داد: از ديدگاه اسلام هر كسي حق دارد مطابق دين و آيين خودش عمل كند و به ديگران تعرض نكند و افراد يك جامعه يكديگر را تحمل كنند.
وي تصريح كرد: مسلمانان ديدگاه‌ و گرايش‌هاي مختلفي دارند اما بايد با هم تفاهم داشته باشند و نسبت به يكديگر نفرت نداشته باشند و ملت‌هاي مسلمان بايد عدالت را در ميان يكديگر اجرا كنند و به يكديگر زور نگويند و ظلم نكنند، بلكه با هم متحد و متفق باشند.
وي افراط در تعصب را مورد نكوهش قرار داد و گفت: داشتن تعصب تا اندازه‌اي خوب است اما افراط در تعصب كار ملت‌هاي بي‌ فرهنگ و جاهل است زيرا ملت‌هاي توسعه ‌يافته، با فرهنگ و داراي سعه‌ صدر همديگر را تحمل مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: در شرايط كنوني كه تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان موج مي‌زند اميدواريم به بركت دستاوردهاي بسيار زيادي كه ولادت مسعود رسول اكرم صلي‌ الله‌ عليه ‌و سلم براي جهانيان به ‌دنبال داشته است مسلمانان با هم متحد شوند و دوستانه‌، مسالمت‌آميز و با تفاهم كنار يكديگر زندگي كنند.
7316**6081 دريافت كننده: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر