۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82339051
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد خواستار پاسخ قاطع دولت به بدعهدي هاي آمريكا شد

گناباد- ايرنا- امام جمعه گناباد خواستار پاسخ قاطع دولت به بد عهدي هاي آمريكا در قبال نقض صريح برجام و تمديد تحريمها عليه ايران شد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام حسن صادقي نسب در خطبه هاي نماز جمعه گناباد گفت: در شرايطي كه نيروهاي مقاومت اسلامي در سوريه و عراق در آستانه آزاد سازي حلب و موصل از دست تروريستها قرار دارند، خيانتها و بدعهدي هاي آمريكا نسبت به ايران شدت گرفته و مجلس نمايندگان اين كشور در نقض صريح برجام تحريم عليه ايران را تمديد كرده است.
وي افزود: به موجب تعهدات برجام در صورتي كه ايران به تعهداتش عمل كند، آمريكا بايد تحريم ها عليه ايران را لغو نمايد ولي با وجودي كه ايران به تعهدات خود پايبند بود آمريكا نه تنها تحريمها را لغو نكرد بلكه براي چند سال ديگر نيز آن را تمديد كرد.
وي همچنين با اشاره به هفته وحدت اظهار كرد: قرآن كريم و ائمه اطهار (ع) و پيامبر گرامي اسلام (ص) بارها بر ضرورت اتحاد امت اسلامي و پرهيز ار تفرقه تاكيد داشتند.
امام جمعه گناباد گفت: دشمنان و استكبار جهاني با سوء استفاده از ناداني و غفلت برخي مسلمانان با توطئه هاي مختلف به دنبال شعله ور كردن آتش اختلافات بين مسلمان هستند و وهابيت با كمك غرب با مشرك خواندن مسلمانان ديگر موجي از كشتار و خشونت و ويراني را در كشورهاي اسلامي مانند يمن به راه انداخته اند.
وي افزود: همچنين تشيع انگليسي با راه اندازي شبكه هاي ماهواره اي مانند فدك به جاي دعوت مسلمانان به اتحاد، بر طبل تفرقه افكني مي كوبد و به ارزشهاي ديگر مذاهب اسلامي ناسزا مي گويد.
وي اظهار كرد: هدف مستكبران و غرب از اين اقدامات تفرقه آميز، علم كردن اسلام آمريكايي در مقابل اسلام ناب محمدي (ص) است.
حجت الاسلام صادقي نسب گفت: امام خميني (ره) در مقابل اسلام آمريكايي و تشيع انگليسي، اسلام ناب محمدي (ص) را كه طرفدار اتحاد و همزيستي مسالمت آميز، پيشرفت و بيداري مسلمانان عليه سياستهاي خصمانه آمريكا و عواملش است، مطرح كردند.
وي همچنين با گرامي داشت شانزدهم آذرماه روز دانشجو افزود: دانشجويان بايد در كنار تحصيل علم به تعهد و خودسازي خود هم توجه كنند.
وي اظهار كرد: اگر تحصيل علم بدون ايمان و تعهد انجام شود، براي خود فرد و جامعه هيچ منفعتي ندارد و مضر خواهد بود.
امام جمعه گناباد گفت: گيرندگان حقوق هاي نجومي، توليد كنندگان سلاحهاي اتمي و شيميايي و مواد مخدر صنعتي و روان گردان افراد متخصص و دانشمندي بودند كه ايمان و تعهد نداشتند و بعد از دانش آموختگي در اين مسيرها قدم برداشتند.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها