۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82338484
T T
۰ نفر
بيش از25 هكتارزمين درشهرك صنعتي لوشان آماده واگذاري به سرمايه گذاران

رشت- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان گفت: بيش از 25 هكتار زمين در شهرك صنعتي لوشان آماده واگذاري به سرمايه گذاران است.

طهمورث لاهوتي اشكوري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي فازهاي عملياتي و احداث زيرساخت هاي صنعتي در 200 هكتار از مساحت اين شهرك معادل بيش از 58 درصد از مجموع عرصه هاي شهرك صنعتي لوشان به اتمام رسيده است.
وي از واگذاري 77 هكتار عرصه از مجموع 103 هكتار زمين صنعتي اين شهرك به سرمايه گذاران و توليدكنندگان خبر داد و گفت: تاكنون 115 واحد صنعتي در شهرك صنعتي لوشان احداث شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان تصريح كرد: از اين تعداد، 66 واحد صنعتي با ايجاد اشتغال بيش از يك هزار و 800 نفر و با سرمايه گذاري دو هزار و 282 ميليارد ريالي در حال بهره برداري مي باشد.
وي با اشاره به ساخت و راه اندازي آشيانه آتش نشاني، استقرار نيروها و خودروي آتش نشاني درشهرك صنعتي لوشان گفت: اين شهرك صنعتي هم اكنون مجهز به تصفيه خانه فاضلاب صنعتي است و ايجاد شبكه توزيع برق 20 كيلوولت، شبكه روشنايي داخلي شهرك، تأمين و شبكه توزيع آب، گاز و مخابرات، شبكه جمع آوري فاضلاب، محوطه سازي و ايجاد فضاي سبز عمومي، شبكه جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي به طور كامل در آن اجرايي شده است.
وي با اشاره به زون بندي براي استقرار پنج گروه مختلف صنعتي در اين شهرك صنعتي گفت: زون بندي براي استقرار صنايع غذايي، شيميايي، سلولزي، فلزي، برق و الكترونيك، نساجي و كاني هاي غيرفلزي در شهرك صنعتي لوشان انجام شده است.
لاهوتي اشكوري با اشاره به مستعد بودن شرايط آب و هوايي در شهرستان لوشان براي استقرار صنايع با تكنولوژي بالا (High Tec)، صنايع شيميايي، صنايع معدني و ... تصريح كرد: با بهره برداري از راه آهن قزوين – رشت و اتصال به راه آهن سراسري، زمينه هاي فراواني براي رشد و توسعه صنعتي در اين شهرك صنعتي بيش از گذشته فراهم مي شود.
36 شهرك صنعتي و ناحيه مصوب در گيلان فعال و 784 واحد بهره بردار در شهرك ها و نواحي صنعتي استان مستقر است و 13 هزار و 560 نفر در اين مجموعه ها مشغول به كار هستند.
دو هزار و 600 واحد صنعتي نيز در گيلان فعال است.
خبرنگار: مريم سليماني**انتشار : نصراله ابراهيمي
7296/6070