۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82338390
T T
۰ نفر
باید فضای كار برای حضور و استفاده از نیروهای جدید فراهم شود

بیرجند- ایرنا - استاندار خراسان جنوبی، گفت: باید فضا برای حضور و استفاده از ظرفیت نیروهای جدید فراهم شود تا وضعیت نیروی انسانی موجود در سازمان ها و نهادهای دولتی از این حالت خارج شود.

سید علی اكبر پرویزی روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی مدیران، اعضا، رابطان و گزینشگران هسته های گزینش خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: در برخی پست ها، فردی 20 الی 30 سال همان رده سازمانی را در اختیار دارد؛ ادامه چنین شیوه ای اصلا به نفع روند اجرایی جامعه نیست.
وی یادآور شد: با استفاده از توان نیرو های جوان و با استعداد باید از این ظرفیت به خوبی استفاده كرد و جلوی سخت گیری ها را گرفت.
وی ادامه داد: برخی از اركان گزینش، امروزه جواب نمی دهد و باید در این ارتباط فكری كرد و نباید تلقی شود، اگر انسان های خوبی گزینش می شوند همواره خوب خواهند ماند.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینكه افرادی كه گزینش می شوند در زندگی شخصی شاید مشكلی داشته باشد، گفت: اگر گزینش را بر این اساس جلو ببریم شاید هیچكس از این مرحله عبور نكند پس نباید برای كارهای كوچك سخت گیری كرد.
به گفته وی یك گزینشگر خوب باید در راستای قوانین جمهوری اسلامی حركت كند و اگر بدون توجه به عكس، مذهب، قومیت و گرایش سیاسی، عمل كند آنگاه گزینشی بی طرف انجام داده است.
همچنین در همایش هم اندیشی یادشده نماینده سازمان امور اداری و استخدامی در هیات مركزی گزینش وزارت كشور، گفت: نقطه قوت سیستم گزینش كشور دوری از هرگونه گرایش های سیاسی، جناحی، قومی و قبیله ای است و سعی شد كه این بدنه، سالم نگه داشته شود.
سید مهدی میرجلالی افزود: در سیستم گزینشی كشور گرایش های سیاسی نقشی ندارد بلكه ما بر اساس ضوابط قانونی سنجش و گزینش را انجام می دهیم.
وی ادامه داد: سیستم یادشده ،یك سیستم مشورتی است، اركان آن طبق تصمیم گیری جمعی پایه ریزی شده است و در ركن اول آن یعنی هیات عالی گزینش از هر سه قوه حضور دارند.
به گزارش ایرنا، وی وجود انگیزه های معنوی در ماموران هسته گزینش را یكی دیگر از نقاط قوت دانست و عنوان كرد: تجربه ثابت كرد كه انگیزه های معنوی در افراد هسته گزینش بیشتر از جنبه های مادی آن است و این روحیه باید روز به روز تقویت شود.
به گفته وی توجه به تزكیه اخلاقی یكی دیگر از چارچوب هایی است كه یك شخص گزینشگر باید در خود تقویت كند زیرا با زندگی مردم سر و كار دارد.
وی اضافه كرد: دسترسی به پرونده های شخصی مردم و احساس خود فریبی و خود مثبت اندیشی ما را نباید مغرور و به استكبار برساند زیرا نگهداری و حفظ آبروی مردم، از خانه كعبه هم مهم تر است.
وی در ادامه به كاركنان هسته گزینش توصیه كرد: پرونده های مورد بررسی را كاملا بر اساس قانون و آموزه های دینی و اخلاقی بررسی كنند.

** كار بزرگ اجر بزرگ هم دارد
همچنین دبیر هیئت عالی گزینش كشور، گفت: كار بزرگ، اجر بزرگ هم دارد و خداوند هم بنا بر عدالتش به كسانی كه در كمك به جامعه ای بزرگ گام بر می دارد اجر بزرگی عنایت خواهد كرد.
اسد الله وطنی، سالگرد صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره) در حوزه گزینش را امری قابل تامل دانست و افزود: یك انسان در جامعه اسلامی در هر مسئولیتی كه قرار گیرد می تواند خود را با آن تطبیق دهد.
به گفته وی تمام خدمتگزاران هسته گزینش باید این پیام تاریخی را سرلوحه كار خویش قرار دهند و بر اساس سلیقه در مورد آینده كسی تصمیم نگیرند.
وی اضافه كرد: یك گزینشگر خوب باید خدا محور باشد و برای خدا كار را انجام دهد، سخت گیر نباشد و قانون مند عمل كند.
وی بیان كرد: برخی اصول گزینش كه سالها اجرا شده شاید در حال حاضر دیگر مثمر ثمر نباشد به همین دلیل مقدار زیادی از راهكارها باید روزآمد شود.
وی عنوان كرد: گزینشگران در كشور باید راهكارهای پیشنهادی را به ما ارسال كنند تا اگر در موضوعی با مشكل مواجه شدیم بتوانیم از آن استفاده كنیم.
به گزارش ایرنا،وی در ادامه افزود: امیدواریم همانند گذشته همچنان بتوانیم درست عمل كنیم و خدای نكرده حق كسی را ضایع نكنیم.

** آگاهی مهم ترین بخش گزینش است
همچنین امام جمعه بیرجند در این جلسه ، گفت: یكی از مهمترین كارهایی كه در حوزه گزینش باید توجه شود آگاهی است و اگر فردی مورد گزینش قرار می گیرد باید آگاهی كامل از او در دست باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، افزود: انسان را باید با اندیشه هایش شناخت و اگر كسی را برای انجام كاری می خواهیم انتخاب كنیم باید توجه كنیم كه آگاه باشد.
وی اظهار كرد: اگر كسی در جایگاهی از جامعه، شخصی را می خواهد انتخاب كند باید توجه داشته باشد اگر در برابر آن شخص، فرد شایسته تری وجود دارد به خدا و به جامعه خیانت كرده و خیانت به خدا خیانت به بندگانش است.
به گفته وی جامعه ای كه به دنبال آن هستیم جز با صبوری و اندیشه امكان پذیر نیست و ایمان به هدف خدایی، می تواند ما را به آن نزدیك كند.
وی در ادامه بینش سیاسی بر پایه دین، امانتداری، عدالت خواهی و به فكر مردم بودن را از مهمترین ویژگی های یك گزینشگر خوب دانست.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری