۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82338307
T T
۰ نفر
مديران دولتي زمينه ساز حضور سرمايه گذاران باشند

شيراز- ايرنا- استاندار فارس اعلام كرد: وظيفه مديران دولتي است كه زمينه هاي لازم را براي حضور سرمايه گذاران در شهرستان ها فراهم سازند.

به گزارش ايرنا محمد علي افشاني پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استهبان افزود: اگر در مسير احياي داشته هاي خود،حمايت از توليد داخلي و سرمايه گذار بومي گام برداريم مي توانيم اقتصادي شكوفا داشته باشيم.
وي ادامه داد: به رغم اينكه دولت تدبيرو اميد در ابتداي آغاز به كار با مشكلات شديدي به خصوص در بحث اقتصادي مواجه بود اما پس از برجام بسياري از اين مشكلات برطرف شده كه مايه مباهات است.
افشاني افزود:البته برطرف شدن مشكلات به مفهوم اعتماد به دول استكباري نيست بلكه معتقديم چون منطق ما مبتني بر گفت و گو و تعامل است خود را به اصل تعامل سازنده با جهان وفادار مي دانيم.
وي توجه جدي به اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتي رهبر معظم انقلاب را رمز خود كفايي و موفقيت كشور دانست.
استاندار فارس بر حمايت جدي از واحد هاي صنعتي در استهبان و ني ريز تاكيد كرد.
افشاني با تاكيد بر تبعات جبران ناپذير خشكسالي بيان داشت:مشكل آب در استان فارس امروز تبديل به يك بحران اجتماعي شده كه مي بايست هر چه سريعتر در اين مسير اقدامي صورت داد.
استاندار فارس اصلاح الگوي كشاورزي و استفاده از شيوه هاي نوين را تنها گزينه ممكن در مسير مبارزه با خشكسالي دانست و گفت:دولت حمايت ويژه اي از اصلاح الگوي كشاورزي دارد و اميدواريم اين امر هر چه سريعتر با حمايت مردم و مسئولان عملي شود.
وي جايگاه استهبان در كشور و نظام اسلامي را جايگاهي مهم دانست و افزود: شهرستاني كه بزرگترين توليد كننده انجير ديم جهان است و دو برابر متوسط جمعيت شهيد دارد مي بايست جايگاهي به مراتب شايسته تر در سطح كشور داشته باشد.
محمد مهدي شرفي فرماندار استهبان در اين جلسه ضمن ابراز خرسندي از حضور استاندار فارس گزارشي از عملكرد دولت در شهرستان ارايه كرد و افزود:در بيش از سه سالي كه از عمر دولت تدبير و اميد در كشور مي گذرد خدمات ارزنده اي در سطح كشور و استهبان انجام شده لذا اميدواريم حضور استاندار محترم در استهبان منشا خير باشد.
شرفي افزود:انتظار داريم احياي تالاب بختگان به عنوان يك درخواست مردمي هر چه زودتر عملي شود چرا كه بخش عظيم اقليم منطقه را با خطراتي جديد مواجه كرده است.
وي پيگيري مسيولان ارشد استاني در راستاي تخصيص 2 درصد نفت و گاز به استهبان را خواستار شد و افزود:در صورت عملي شدن اين درخواست بخش عمده مشكلات شهرستان برطرف خواهد شد.
خاوري امام جمعه استهبان نيز گفت: شهرستان استهبان به نسبت جمعيت يك هزارم جمعيت كشور است, اما از حيث آمار شهداي انقلاب و جنگ هشت ساله داراي يك پانصدم شهداي كشور است كه دو برابر آمار جمعيتي خود است.
وي افزود:نگاه مسئولان به شهرستان استهبان مي بايست بر اين اساس باشد چرا كه اهالي استهبان پايبندي خود به آرمان هاي نظام اسلامي بارها نشان داده اند.
اصغر مسعودي نماينده استهبان و ني ريز در مجلس شوراي اسلامي هم گفت:استهبان علاوه بر سابقه تاريخي كهن از ظرفيت گردشگري خاصي برخوردار است كه مي بايست حمايت ويژه اي از آن صورت پذيرد.
مسعودي انجيرستان استهبان را سرمايه اي ملي برشمرد و بر توجه جدي مسئولان در مسير شناساندن هر چه بيشتر به جهانيان تاكيد كرد.
محمد علي افشاني و هيات همراه صبح پنجشنبه در ابتداي حضور خود در استهبان با حضور در گلزار شهداي اين شهرستان با آرمان هاي والاي شهدا تجديد ميثاق كردند.
سپس با حضور در بيمارستان امام خميني استهبان، كلنگ اقامتگاه همراه بيمار اين بيمارستان را به زمين زدند.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
1876