۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82338125
T T
۰ نفر
توجه به ظرفیت بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت فراموش نشود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: باید به ظرفیت بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت توجه لازم شود.

به گزارش ایرنا محمدابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در آیین كلنگ زنی درمانگاه خیریه ساز هموفیلی و تالاسمی همدان اظهار كرد: طرح تحول نظام سلامت از اقدام های ماندگار و خدمت بزرگ دولت به مردم است و انتظار داریم در این بخش مشاركت بخش خصوصی نیز لحاظ شود.
وی اضافه كرد: نیاز است تا كلینیك ها و بیمارستان های بخش خصوصی نیز در این طرح مشاركت لازم را داشته باشند و بتوانیم از ظرفیت های این حوزه نیز در راستای كمك به ارتقا سلامت مردم استفاده كنیم.
وی اظهار كرد: هم اكنون در همدان نیاز است از امكانات بیمارستان خصوصی بوعلی به اندازه بیمارستان بعثت در طرح تحول نظام سلامت استفاده شود و بتوان از این ظرفیت ها بهداشتی درمانی ایجاد شده، استفاده بهینه را داشت.
الهی تبار بیان كرد: طرح تحول نظام سلامت درست در مقطعی كه فشارهای زیادی به لحاظ بهداشت و درمان بر مردم وارد بود، به اجرا گذاشته شد و با عملكرد درخشان خود رضایت مردمی را به دنبال داشته است.
وی با تاكید بر اینكه دفترچه بیمه درمانی باید كارایی لازم را داشته باشد، گفت: نیاز است با برنامه ریزی لازم شرایطی فراهم شود كه دفترچه های بیمه خدمات رسانی ارزشمند داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اعتقاد دولت نسبت به روحیه مطالبه گری در بین مردم گفت: هر اندازه مطالبه گری اخلاق مدار در مردم بیشتر باشد، كشور در مسیر رشد و تعالی پیش می رود.
وی اضافه كرد: همچنین هر چقدر مخالفت با نظام و خطوط قرمز برجسته شود و مشاركت مردمی كاهش یابد، مفاسد مختلف در سطح ملی اتفاق خواهد افتاد.
الهی تبار با تاكید بر اینكه دولت تدبیر و امید همواره دغدغه خدمت به مردم دارد، افزود: دولت مشاركت مردمی را زمینه رشد و اعتلای كشور می داند.
مدیر كانون هموفیلی استان همدان درباره احداث این درمانگاه درمانی گفت: خاندان شریفی زمین این درمانگاه واقع در منطقه جولان همدان را به وسعت 502 متر زمین اهدا كردند و قرار است در پنج طبقه ساخته شود.
حمیدرضا صنوبری در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار كرد: سه سال به دنبال اجرایی شدن این طرح بودیم كه امروز با كمك خیرین توانستیم عملیات ساخت این درمانگاه را كلنگ زنی كنیم.
وی اضافه كرد: در این درمانگاه علاوه بر آزمایشگاه تخصصی و بالینی، اولین مركز هیدروتراپی (آب درمانی) بیماران هموفیلی كشور نیز راه اندازی می شود.
صنوبری بیان كرد: برای شروع به ساخت این درماندگاه تاكنون 130 میلیون تومان تامین شده و دو و نیم میلیارد تومان برای تكمیل این طرح نیاز است.
وی خاطرنشان كرد: در صورت تامین بودجه مورد نیاز ظرف یكسال نسبت به ساخت و راه اندازی درمانگاه اقدام خواهد شد.
وی یادآور شد: با راه اندازی این درمانگاه می توانیم پیگیری های درمانی بیماران هموفیلی استان های غرب كشور شامل همدان، كردستان، كرمانشاه و ایلام را تحت پوشش قرار دهیم.
وی خواستار حمایت خیرین سلامت در ساخت این مجموعه شد.
بیماران هموفیلی همدان هم اكنون در بیمارستان بعثت خدمات درمانی دریافت می كنند.
* اخبار مهم خبرگزاری ایرنا كشور و استان همدان را به طور شبانه روز از كانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت كنید.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده:اكبر بهاروند