بیكاری دانش آموختگان دانشگاهی اتلاف سرمایه ملی است

اراك - ایرنا - نماینده مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیكاری دانش آموختگان دانشگاهی یكی از مهمترین چالش های اجتماعی و اتلاف سرمایه انسانی و ملی است.

به گزارش ایرنا، علی اكبر كریمی روز پنجشنبه در نشست با دانشجویان پیام نور اراك ضمن تبریك روز دانشجو افزود: نرخ بیكاری دانش آموختگان بیش از 40 درصد است و این آمار نشان دهنده گسترش بی رویه مراكز علمی است.
و اظهار كرد: تطبیق نداشتن تدوین برنامه ریزی آموزشی متناسب با نیاز بازار كار سبب می شود تا آمار دانش آموختگان در رشته های مختلف افزایش پیدا كند.
وی گفت: توزیع جغرافیای خدمات آموزشی و جذب دانشجو با نیازهای بازار كار باید در دستور كار قرار گیرد تا میزان اشتغال نیز افزایش یابد.
وی بیان كرد: به جای توسعه كمی رشته های پایه می بایست رشته های كاربردی افزایش پیدا یابد و دانشگاه ها از كمیت گرایی به سمت كیفی گرایی حركت كنند.
نماینده مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جریانی مسمومی در داخل و خارج كشور می كوشد یاس و ناامیدی را در بین جوانان رواج دهد ولی ملت ایران با استفاده از ظرفیت های شایسته ای كه دارد می تواند، آینده روشنی را رقم بزنند.
وی در ادامه گفت: در سال های اخیر كشور با تحریم های اقتصادی و مشكلات متعددی مواجه شده و اتكا بر اقتصاد دانش بنیان و پیاده سازی نقشه جامع علمی كشور و سازماندهی نظام نوآوری و خلاقیت از جمله راهكارهایی است كه می تواند شتاب جریان علمی را به دنبال داشته باشد.
كریمی اضافه كرد: با اجرای نقشه جامع علمی كشور با محوریت اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشكلات از جمله بیكاری دانش آموختگان رفع می شود.
15 هزار دانشجو در 13 مركز واحد دانشگاه پیام نور استان مركزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی