۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82337039
T T
۰ نفر
دولت در تلاش برای حاكم كردن امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می كند امنیت فرهنگی را به جای فرهنگ امنیتی در جامعه حاكم كند.

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین چارچوب دولت یازدهم از هر رفتار و اقدامی كه در راستای فرهنگ امنیتی و علیه امنیت فرهنگی باشد حتی در صورت تضییع حقوق خود و توهین و افترا به چهره های شاخص دولت همچون رئیس جمهوری پرهیز كرده است.
وی ادامه داد: به اندازه كافی در جامعه مولفه هایی كه امنیت فرهنگی را تهدید می كند توسط عده ای تشویق و تحریز می شود. معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به همین خاطر دولت تدبیر و امید از هرگونه اقدام علیه افراد و گروههایی كه دست به توهین و افترا می زنند اجتناب نموده و هرگونه ممنوعیت و محدودیت آفرینی را حتی برای دفاع از حق خود روا ندانسته است.
وی افزود: تلاش دولت یازدهم بر آن است كه در كنار این نوع عملكردها محدودیتهایی كه بسیاری از آنها غیرقانونی، غیرشرعی و غیرعرفی است نیز كنار گذاشته شوند و امنیت فرهنگی در فضاهای فرهنگی و سطح جامعه برقرار شود.
حسینی ادامه داد: بدین منظور دولتتدبیر و امید با تمام توان در راستای همین راهبرد اقدام می كند و اگر جایی هم توهینی شود دولت خود پیگیری نمی كند اما مراجعی وجود دارند كه امید است این مباحث را پیگیری كرده و مانع از بروز دوباره آنها شود.
وی همچنین بر این نكته كه 'در دانشگاهها به عنوان فضاهای علمی، فرهنگی و سیاسی نباید نگاه امنیتی حاكم باشد' تاكید و بیان كرد: خراسان رضوی با 201 دانشگاه دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور 300 هزار دانشجو دارد و دو هزار و 550 دانشجوی خارجی در این استان مشغول تحصیل هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: 42 هزار و 604 نفر از مجموع دانشجویان این استان در دانشگاههای غیرانتفاعی و بقیه در دانشگاههای دولتی ادامه تحصیل می دهند.
وی افزود: 70 تشكل رسمی مجوزدار سیاسی در دانشگاههای خراسان رضوی فعالیت می كنند كه از این تعداد 30 مورد اصلاح طلب، 33 تشكل اصولگرا و بقیه نیز مستقل و اعتدالی هستند.
حسینی ادامه داد: مسئولان خراسان رضوی در چارچوب سیاستهای دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد فضای آرامش توام با نشاط سیاسی در استان به ویژه در فضای دانشگاهی انجام داده و می دهند.
وی گفت: برای ایجاد این فضا و تعامل تلاش شده با تشكیل خانه احزاب خراسان رضوی در این مسیر گام برداشته شود. امروز همه احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در این خانه نماینده دارند و با حضور مسئولان حوزه های مختلف از جمله تشكلهای دانشجویی گفت و گوها و نشستهای موثری شكل داده می شود.
حسینی افزود: همچنین در اقدامی دیگر از حدود یك ماه پیش 'كانون مشاوران جوان حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی' فعال شده كه 10 نفر از اعضای آن دانشجو و از تشكلهای مختلف دانشجویی هستند.
وی ادامه داد: این كانون دو هفته یكبار به صورت موضوعی جلساتی را برگزار می كند و طی آن در موضوعات مربوطه راهكارهایی ارائه می شود كه عمده این راهكارها كاربردی بوده و هم اكنون بخش زیادی از آنها نیز در حال پیاده سازی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اقدام سوم در این بخش برگزاری جلسات به مناسبتهای مختلف با این قشر است.
وی افزود: به مناسبت 16 آذر ماه امسال و روز دانشجو نیز نشستی با 60 نماینده تشكلهای سیاسی، فرهنگی دانشجویی با حضور استاندار و معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی تدارك شده است.
حسینی از دیگر اقدامات در تقویت نقش دانشجویان و دانشگاهها را راه اندازی شبكه دانشگاهی خراسان رضوی با حضور روسای كل دانشگاهها، شخص استاندار، دو معاون و نیز مدیران كل استانداری خراسان رضوی عنوان و بیان كرد: این اقدام در راستای تقویت و برجسته كردن نقش دانشگاهها در سیاستهای راهبردی استان است كه امروز شاهده تحقق این امر هستیم.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **منتشركننده: حسین كریم زاده
1906/1858
۰ نفر