۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 82336913
T T
۰ نفر

طرح ترافيك زمستاني در گيلان آغاز شد

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 82336913
طرح ترافيك زمستاني در گيلان آغاز شد

رشت - ايرنا - طرح ترافيك زمستاني همزمان با سراسر كشور، با حضور استاندار گيلان، مسئولان انتظامي، راهداري و ستاد مديريت بحران گيلان، در مركز فرماندهي انتظامي استان در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي نجفي استاندار گيلان روز چهارشنبه در اين مراسم با اشاره به اهميت اجراي اين طرح در كاهش تلفات جاده و خدمت‌رساني به مردم بيان داشت: سال گذشته با حضور نيروي انتظامي و همكاري راهداري، اورژانس، هلال احمر و ساير دستگاه هاي امدادي و خدمات رسان، شاهد كاهش آمار تلفات جاده‌اي در استان بوديم و اميدواريم با آغاز اين طرح در سال جاري، به كاهش حداقلي در بخش تلفات جاده‌اي دست يابيم.
وي از برگزاري مستمر جلسات مختلف مديريت بحران، شوراي ترافيك و برنامه‌ريزي نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌ها بمنظور كاهش آمار تلفات جاده‌اي در استان خبر داد و افزود: مردم و رانندگان با بهره‌گيري از رهنمودها و ارشادهاي پليس راه و امكانات ايمني، نقش بسزايي در كاهش تلفات جاده‌اي دارند.
وي شكل‌گيري كارهاي زيربنايي در اين بخش را نيازمند زمان دانست و گفت: اجراي راه آهن و تكميل آزاد راه كه اكنون پيگير آن هستيم، مي‌تواند كمك شاياني را در حل مشكلات ترافيكي بكند و با افتتاح خط ريلي در سال آتي، بخشي از مشكلاتمان كاهش مي يابد.
نجفي استفاده موتورسواران از كلاه ايمني را از جمله نكات مهم در كاهش تلفات جاده‌اي ذكر و خاطرنشان كرد: روشنايي معابر كه اكنون در جلسات پيگير آن نيز هستيم، مي‌تواند نقش مهمي در اين راستا داشته باشد.
استاندار گيلان با قدرداني از خدمات شايسته پليس راه و نيروهاي امدادي در خدمت رساني به مردم با اشاره به وجود مناطق جلگه‌اي، كوهستاني و سخت گذر استان اظهار داشت: گيلان، هر ساله به طور متوسط پذيرايي 28 تا 30 ميليون مسافر از اقصي نقاط كشور و دنياست و بعد از تهران و البرز، پرتراكم ترين استان كشور به شمار مي‌رود و اين، خدمات شايسته بخش‌هاي مختلف استان را مي‌طلبد.
نجفي بر ضرورت بازسازي و نوسازي ماشين آلات حوزه راهداري تأكيد و اضافه كرد: عمر ماشين آلات راهداري در شروع دولت تدبير و اميد در حدود 23 سال بود كه با تلاش‌هاي صورت گرفته و سوق دادن اعتبارات محدودي كه در اختيار بود، موفق شديم عمر ماشين آلات را هشت سال كاهش دهيم و جوان تر كنيم.
طرح ترافيك زمستاني امروز (چهارشنبه) با رژه خودرويي يگان هاي پليس، امداد و نجات، اورژانس، راهداري، هلال احمر آغاز شد.
400 نيروي پليس گيلان در اجراي طرح زمستاني ترافيكي اين استان مشاركت دارند. نزديك به 250دستگاه ماشين آلات سبك و نيمه سنگين نيز در محورهاي استان بويژه نقاط برف گير مستقر هستند.
از 10 هزار و 683 كيلومتر راه هاي مواصلاتي گيلان، يك هزار و 843 كيلومتر راه شهري و هشت هزار و 840 كيلومتر راه روستايي است.
خبرنگار:اميرپوراحمد**انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7294/2007
۰ نفر