۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82336792
T T
۰ نفر
تالاب امیركلایه لاهیجان میزبان بیش از20 هزار پرنده مهاجر

لاهیجان - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان گفت: تاكنون بیش از 20 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب بین المللی امیركلایه فرود آمده اند.

علی امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار پرندگان آبزی و كنار آبزی كه طی امسال در تالاب امیركلایه فرود آمده اند؛ به دلیل شرایط آب و هوایی، حفاظت از این تالاب و تامین امنیت كافی برای پذیرایی از پرندگان، نسبت به سال های گذشته بیشتر است.
وی خاطرنشان كرد: این تالاب دارای 105 گونه گیاهی و زیستگاه 15 گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله 136 گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب فرود می آیند.
امیری این تالاب را محل فرود پرندگان كمیابی مانند اردك سرحنایی و سرسفید، پلیكان خاكستری و پرندگانی نظیر باكلاركوچك و بزرگ، چنگر و محل زیست ماهیانی مانند كپور معمولی، لای ماهی و حاجی طرخان ذكر كرد.
تالاب بین المللی امیركلایه با مساحت یك هزار و 230هكتار مساحت با اینكه در نزدیكی های دریای خزر قرار دارد، تنها تالاب گیلان به شمار می رود كه آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود.
این تالاب در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست كشور تصویب و با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اكولوژیكی ‌آن، در سال 1354 در فهرست 19 تالاب ایران، ثبت بین المللی شد.
تالاب بین المللی امیركلایه در فاصله 36 كیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندركیاشهر قرار دارد.
شهرستان لاهیجان در 40 كیلومتری شرق مركز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور**انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
6029/2007
۰ نفر