۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 82333637
T T
۰ نفر

سقوط سوخو 33 روسی در مدیترانه تائید شد

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 82333637
سقوط سوخو 33 روسی در مدیترانه تائید شد

مسكو - ایرنا - سقوط دومین فروند هواپیمای جنگی روسیه از یگان پروازی ناوهواپیمابر آدمیرال كوزنتسوف این كشور در 20 روز گذشته تائید شد كه از دریای مدیترانه در عملیات سركوب تروریست های ضدسوری مشاركت دارد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسكوف سخنگوی كاخ كرملین امروز (دوشنبه) تائید كرد كه یك فروند سوخو 33 هنگام نشستن روی ناو هواپیمابر روسی در دریای مدیترانه سقوط كرد، ولی خلبان آن نجات یافته است.
15 آبان ماه نیز وزارت دفاع روسیه سقوط یك فروند جنگنده میگ 29 نیروی هوایی این كشور متعلق ناو هواپیمابر آدمیرال كوزنتسوف در سواحل سوریه را تائید كرد كه خلبان آن نجات یافت.
جنگنده های ناو هواپیمابر روسی از 21 آبان ماه پروازهای خود را برای شناسایی مواضع تروریست ها در سوریه آغاز كرده اند.
جنگنده های چندمنظوره میگ 29 و سوخو 33 روسیه به منظور مطالعه آرایش جبهه جنگ و سنجش عملیاتی مواضع، به صورت مداوم از عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال كوزنتسوف به پرواز در می آیند و عملیات انجام می دهند.
براساس آخرین گزارش موجود، ناوگان هوایی آدمیرال كوزنتسوف متشكل از 19 جنگنده با توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی مسلح به تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشك های كروز، بمب های هدایت شونده و بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام است.
مسكو از مهرماه سال 94 با درخواست دولت سوریه و استفاده از مجموعه یگان های نیروی هوافضا مستقر در سوریه، پرواز بمب افكن های دوربردی به صورت رفت و برگشت از روسیه، ناوها و زیردریایی ها مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
روسیه همچنین یك فروند بمب افكن سوخو 24 خود را آذر ماه سال گذشته در جریان شلیك موشك از یك جنگنده اف 16 تركیه در آسمان سوریه از دست داد كه به كشته شدن خلبان آن از سوی تروریست ها در منطقه مرزی منجر شد و روابط آنكارا و مسكو را برای حدود 10 ماه تیره كرد كه با ارسال نامه عذرخواهی از كاخ كرملین، تنش ها كاهش یافت.
در جریان هزاران سورتی پرواز رزمی بمب افكن ها و بالگردهای یگان نیروی هوافضای روسیه كه از حدود 14 ماه پیش برای سركوب تروریست های مورد حمایت چند كشور غربی-عربی به سوریه كمك می كنند نیز سه فروند بالگرد سقوط كرده و چندین نظامی روسی كشته شده اند.
اروپام *391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان