۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82332933
T T
۰ نفر
تعليم خوشنويسي با روش درست را مي توان به هنري شيرين براي بچه ها تبديل كرد

تهران-ايرنا- هنرمند خوشنويس گفت: فرآيند تعليم خوشنويسي مي ‌تواند با پرهيز از ارائه نكات غامض، سرمشق‌ هاي نامناسب و دسترس ‌پذير كردن، به هنري مردمي و شيرين براي بچه ‌ها تبديل كند.

كاوه تيموري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي ايرنا با اشاره به چاپ دوم كتاب هنرخوشنويسي در مدرسه به عنوان كتاب برگزيده جشنواره كتاب هاي كمك درسي آموزش و پرورش افزود: جذاب كردن فرآيند آموزش خوشنويسي براي كودكان و نوجوانان مستلزم به كارگيري روش‌ هاي ندريس و شگردهايي است كه با روحيه اين قشر اجتماعي همخواني داشته باشد.
وي ادامه داد: ساده كردن برخورد با خط و آموزش تدريجي خوشنويسي مهم‌ ترين نكته براي پس نزدن علاقه ‌مندان و فراگيران اين رشته از هنرهاي تجسمي است.
تيموري كه نويسنده اين كتاب است افزود: بر اين اساس در اين مجموعه كوشيده ‌ام نكاتي را براي آسان ‌سازي فرآيند تدريس، با توجه به وقت محدود و انتظار فراگيران، به دست دهيم. وي گفت: با تحرير نمونه ‌هايي از خط نستعليق سعي كرده‌ام معني تصويري و نوشتاري نكات تعليمي را بيان كنم. بديهي است نمونه خطوط ارائه شده براي كامل كردن مطلب است و هر معلم و مدرس خوشنويسي بايد آنها را با قلم و روايت خود بازخواني و بازنويسي كند.
كتاب هنرخوشنويسي در مدرسه به عنوان كتاب برگزيده جشنواره كتابهاي كمك درسي آموزش و پرورش را كسب كرده و به چاپ دوم رسيده است.
كاوه تيموري هنرمند خوشنويس است كه سابقه 28 سال تدريس در انجمن خوشنويسان ايران و مراكز آموزشي عالي فرهنگيان را داراست كه علاوه بر نگارش 100 مقاله و نوشتار هنري، چند اثر پژوهشي آن به جامعه هنري و خوشنويسان كشور تقديم شده است.
فراهنگ**9338**1027**خبرنگار: صديقه بهارلو** انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني