۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82330277
T T
۰ نفر
جشن روز جهاني معلولان در 39 مركز كانون پرورش فكري كشور برگزار شد

تهران-ايرنا- مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: جشن روز جهاني معلولان در 39 مركز فراگير كانون در سراسر كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، بر همين اساس روز شنبه همايش «بر بال پروانه ها» با حضور جمعي از دانش آموزان با نيازهاي ويژه مراكز كانون تهران، هنرمندان عرصه تئاتر، فيلم و سينماي كودك و ورزشكاران و قهرمانان كشوري در رشته هاي مختلف در سالن شهيد بهنام محمودي مركز آفرينش هاي حجاب برگزار شد.
بنابر اين گزارش عليرضا حاجيان زاده در اين مراسم گفت: همزمان در 39 مركز فراگير سراسر كشور جشن باشكوهي براي پاسداشت معلولان با حضور مسئولان و خانواده هاي دانش آموزان با نيازهاي ويژه برپا شده است.
وي با بيان اينكه نعمت هاي خدا دادي بر دو دسته ظاهري و باطني است، افزود: نعمت هاي ظاهري شامل دست و پا، چشم، بينايي و شنوايي و نعمت هاي باطني شامل شعور، استعدادهاي دروني و توانايي هايي است كه در وجود انسان نهفته و بايد با تلاش و آموزش به آنها دست يافت.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: عدالت خداوند به همان است كه هيچ انساني را به يك شكل خلق نكرده و كسي از ديگران برتر نيست، مگر به تقوا و از طرفي خداوند براي هر انساني يك روزي مقدر فرموده و بايد در پي كسب آن باشد.
حاجيان زاده گفت: معلولان و افراد با نيازهاي ويژه حق دارند و حقوق آنان اعم از شهروندي و آموزشي در عرصه هاي مختلف بايد در كشور رعايت شود و مسئولان با تامين مايحتاج اوليه اين قشر، بايد عدالت را در بين جامعه برقرار كنند.
بنابراين گزارش در اين مراسم كه با برنامه هاي مختلف هنري از سوي دانش آموزان مدارس استثنايي و اعضاي مراكز آموزش افراد با نيازهاي ويژه همراه بود، از 14 عنوان كتاب جديد كه با خط بريل و در زمينه هاي آموزشي و رمان براي افراد نابينا و كم بينا منتشر شده، رونمايي شد.
فراهنگ**1417**1027**خبرنگار: سيدمهدي حسيني** انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني