۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲
کد خبر: 82329500
T T
۰ نفر

مهار آتش مناطق جنگلی كردكوی در غرب گلستان

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲
کد خبر: 82329500
مهار آتش مناطق جنگلی كردكوی در غرب گلستان

گرگان – ایرنا – فرماندار كردكوی از مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت: با حضور به موقع نیروهای مردمی حریق در مناطق جنگلی شرق شهرستان و ارتفاعات روستای بالاجاده مهار و پاكسازی منطقه در حال انجام است.

مجتبی جمالی شامگاه جمعه در گفت وگو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی فراخوان مردم و با همراهی داوطلبان مردمی از روستای بالاجاده، نیروهای بسیج و منابع طبیعی در كوتاه ترین زمان ممكن آتش سوزی های امروز در جنگل های شرقی كردكوی مهار شد.
وی تاكید كرد كه با وجود وزش باد شدید كه به گسترش وسعت آتش سوزی كمك می كرد، حضور نیروهای مردمی حریق را مهار كرد و این موضوع جای تقدیر و سپاس دارد.
جمالی وسعت منطقه درگیر با آتش سوزی را حدود 10 هكتارعنوان كرد كه حریق بصورت لكه ای در آن روی داده و هم اینك مهار شده است.
فرماندار این شهرستان غرب استان گلستان اضافه كرد: هم اكنون با حضور گشت های میدانی منابع طبیعی پاكسازی كامل این عرصه ها از بقایای حریق و مهار آتش تنه های درختان افتاده در حال انجام است و دو اكیپ از منابع طبیعی در محل مستقر تا در صورت بروز هر گونه آتش سوزی مجدد سریعا وارد عمل شوند
فرماندار كردكوی علت بروز آتش سوزی را نامشخص دانست و افزود: وزش شدید باد در گسترش آتش موثر بود و از سوی دیگر بروز حریق در مناطق صعب العبور كار اطفای آن را با مشكل جدی مواجه كرده بود كه با هماهنگی نیروهای امدادی و حضور گسترده مردم ،آتش مهار شد.
در اثر این آتش سوزی تعداد 30 اصله درخت دچار آسیب جدی شده است.
به گفته وی؛در سه سال اخیر بین 3 تا 4 مورد آتش سوزی در مناطق جنگلی كردكوی روی داده كه در همه موارد با حضور نیروهای داوطلب بومی و محلی آتش به موقع مهار و خاموش شده است.
به گزارش ایرنا مهمترین گونه های گیاهی جنگل های كردكوی سرخدار، ارس، سروكوهی، پیرو، مازو، راش، ممرز، آلوچه، زرشك، آزاد، بید، هفت كول، نمدار، سیاه تلو و گونه های علفی و بوته ای گل گاوزبان، سریش، فستوك، یونجه، گل قاصد، مریم گلی، شكرتیغال، اسپرس بوته ای، چوبك و درمنه است.
این جنگل ها به دلیل شرایط خاص دارای حیات وحش غنی شامل گونه های كمیاب و درمعرض خطر است كه برخی گونه های مهم آن خرس قهوه ای، روباه، شوكا، خوك وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ است.
كردكوی با افزون بر 75هزار نفر جمعیت در غرب گلستان و در فاصله 27 كیلومتری گرگان واقع می باشد.
7333/1648
خبرنگار : علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
۰ نفر