۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۰
کد خبر: 82329498
T T
۰ نفر
مسجد جامعی :حجم سرمایه گذاری وقف در پایتخت كاهش یافته است

تهران-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه حجم سرمایه گذاری وقف در پایتخت در سالیان اخیر كاهش یافته است گفت: كمبود اسناد مستند و عمل نشدن به نیت واقف در سالیان اخیر زمینه ساز كاهش وقفیات در پایتخت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مسجد جامعی عصر جمعه در مراسم تهران گردی با موضوع وقف و موقوفه گردی اختصاص داشت در جمع خبرنگاران افزود: مهم ترین اقدام برای افزایش موقوفات عمل شدن به نیت واقف است كه در سالیان اخیر حجم سرمایه گذاری به دلیل كمبود اسناد و عمل نشدن به نیت واقف ریزش هایی را داشته است.
وی با بیان اینكه عمل به نیت واقف می تواند انگیزه زیادی را در مردم ایجاد كند اظهارداشت : موضوع وقف در فرهنگ دینی ما مهم تلقی می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه در كتاب دار الخلافه توانستیم افزون بر یك هزار و 400واقف را در شهر تهران معرفی كنیم تصریح كرد: قدیمی ترین سند وقفی تهران مربوط به مسجد جامع در زمان شاه عباس دوم صفوی توسط ملامحمدمقیم رازی (سال 1060هجری قمری) می باشد كه درآمد موقوفه صرف مرمت و تعمیربنا شده است.
مسجد جامعی با بیان اینكه هر بخش مسجد جامع داری سند موقوفه خاصی است گفت: موضوع وقف در پایتخت از بازار شروع شده است چرا كه این موضوع پیوند كسبه و مراجع را نشان می دهد.
همچنین به مناسبت هفته وقف در مراسم تهرانگردی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از خبرنگاران از منطقه 12 شهرداری تهران ازجمله امامزاده سید اسماعیل، مسجدو مدرسه خان مروی(حوزه علمیه)، مدرسه امیری فیروزكوهی، بیمارستان نجمیه، مسجد و مدرسه عبدلله خان بازار، واقف 200 تخته فرش نفیس به موزه فرش بهارستان شهدای اراك، موقوفه انیس الدوله همسر ناصرین شاه و موسسه نمایندگی اداره اوقاف ناحیه ٣ در بازار دیدن كردند.
هفته وقف از هفتم تا 13آذر ماه ادامه خواهد داشت.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین كمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه