۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82329208
T T
۰ نفر
امام جمعه نهاوند: دشمني آمريكا با ايران اسلامي ذاتي است

نهاوند – ايرنا – امام جمعه نهاوند گفت: دشمني آمريكا با ايران ذاتي و برگرفته از كينه و عداوت ورزي آنان با انقلاب اسلامي است لذا استكبار همواره از سر دشمني با ما وارد شده اند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عباسعلي مغيثي نيا روز جمعه در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه نهاوند افزود: آمريكا با تمديد قانون داماتو تحريمهاي ايران را به مدت 10 سال ديگر تمديد كرد و علاوه بر نقض برجام دشمني خود با ايران را به اثبات رساند.
وي به سخنان رهبري انقلاب درباره رفتار آمريكا در برجام گفت: رهبر انقلاب همواره اعلام داشتند كه نسبت به رفتار آمريكا در رابطه با ايران خوشبين نيستند و لذا مي بينيم كه پيش بيني ايشان امروز تحقق پيدا كرده است.
وي صهيونيستها را تصميم گيران اصلي حاكمان آمريكا دانست و افزود: تمامي سياستهاي آمريكا توسط صهيونيستها طراحي و به اجرا در مي آيد لذا آمريكا حافظ منافع صهيونيستها از طريق حكومتهاي دست نشانده خود در منطقه است.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران نشان داده است كه به توافق هاي بين المللي خود پايبند است ولي براي كليه شرايط ، پيش بيني هاي متناسب را به عمل آورده و آمادگي لازم براي پاسداري مؤثر، قوي و مدبرانه از حقوق مردم ايران در هر شرايطي را ايجاد كرده است.
خطيب جمعه نهاوند در ادامه خطبه هاي خود با اشاره به روز نيروي دريايي گفت: امروز ارتش و سپاه با اقتدار تمام حافظ آبهاي ايران هستند و هر بيگانه اي كه بخواهد از آبهاي سرزمين ما عبور كند و يا حتي بخواهد در خليج فارس به پرواز درآيد بايد از دلاورمردان نيروي دريايي ما اجازه بگيرد و اين اوج اقتدار ايران بر آبهاي درياي عمان و خليج فارس مي باشد .
حجت الاسلام مغيثي نيا در بخش پاياني خطبه هاي خود با اشاره به فرا رسيدن هفته وقف گفت: يكي از مصاديق احسان مالي در راه خدا وقف كردن است كه در بين ساير انواع احسان از ارزش و جايگاه والايي برخوردار مي باشد .
وي اضافه كرد: وقف در زمينه هاي فرهنگ قرآني ، كمك به ايتام و مستمندان ، تامين جهيزيه ، كمك به اشتغال و مسكن جوانان ، اعياد مذهبي ، نماز و تامين هزينه هاي مساجد صورت مي گيرد و مي تواند بسياري از مشكلات جامعه را برطرف نمايد .
7525 /6993 *خبرنگار : وحيد سيفي*انتشار دهنده: اكبر بهاروند