۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82327652
T T
۰ نفر

پلیس اندونزی یك طرح تروریستی را خنثی كرد

۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82327652
پلیس اندونزی یك طرح تروریستی را خنثی كرد

كوالالامپور – ایرنا - پلیس اندونزی امروز (چهارشنبه) اعلام كرد كه یك حمله تروریستی عمده را كه برای پایان سال جاری طرح ریزی شده بود، خنثی كرده است.

به گزارش ایرنا، 'رافلی عمار' سخنگوی پلیس ملی اندونزی در نشستی در مركز پلیس این كشور در جاكارتا، گفت: این گروه تروریستی كه در 'ماجالنكا' در جاوای غربی فعالیت می كرد، قصد داشتند با ایجاد یك آزمایشگاه ساخت مواد روانگردان و درآمد ناشی از فروش آن فعالیت های تروریستی خود را تامین مالی كند.
سخنگوی پلیس اندونزی گفت كه این طرح ابتدایی بود، اما آن را تغییر كرده و قصد داشتند از آن به عنوان محلی برای ساخت مواد منفجره و بمب های قدرتمند استفاده كنند.
به گفته وی، این افراد شامل چهار نفر به نام های 'ریو پریانتا ویباوا'، 'بحراین آگام'، صیفول بحری' و 'هندرا رزقی' بودند.
براساس این گزارش، یكی از این 4 فرد به نام 'ریو پریانتا ویباوا' روز جمعه هفته گذشته به دلیل طرح حمله به ساختمان های دولتی و همچنین سفارت میانمار دستگیر شده بود.
'رافلی عمار' سخنگوی پلیس ملی اندونزی تصریح كرد كه این گروه تروریستی متفاوت از گروهی بود كه در اعتراضات 4 نوامبر (14 آبان) در جاكارتا نفوذ كرده بودند.
رسانه های اندونزی گزارش دادند میزان مواد منفجره ای كه برای انفجارهای تروریستی ماه آینده طرح ریزی شده بود می توانست انفجاری معادل دو برابر قدرت بمب گذاری سال 2002 جزیره بالی اندونزی ایجاد كند شود كه بر اثر آن 202 نفر جان خود را از دست دادند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی