۸ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۶
کد خبر: 82325347
T T
۰ نفر
استان مركزي در سالروز رحلت رسول اكرم (ص) غرق در سوگ و ماتم است

اراك - ايرنا - استان مركزي همزمان با بيست و هشتم ماه صفر و سالروز رحلت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) و شهادت سلاله پاكش امام حسن مجتبي(ع) غرق در اندوه و ماتم است.

به گزارش ايرنا، به همين مناسبت مردم ولايت مدار و دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت (ع) همراه همگام با ديگر مردم سراسر كشور ايران اسلامي با حضور در مساجد و حسينيه ها، با برپايي آيين هاي عزداري در سوگ و عزاي حضرت محمد مصطفي (ص) و امام حسن مجتبي (ع) اشك ماتم مي ريزند.
مردم استان مركزي با برپايي مجالس عزاداري و سوگواري در مساجد، تكايا و حسينيه ها ارادت خود به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام (ص) و اهل بيت پاكش را نشان مي دهند.
دراين روز در جاي جاي استان مراسم عزاداري و سوگواري برگزار شده و محبان اهل بيت(ع) ضمن عزاداري، با دلي شكسته و غمبار به قرائت دعا و سوگواري مشغول هستند.
عده اي ديگر از مردم موحد شهرستان اراك شب گذشته با برپايي آيين تعزيه خواني شهادت امام حسن مجتبي(ع)، عشق و ارادت خود به اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) را نشان دادند.
مردم شهرستان اراك مركز استان مركزي امروز با تشكيل كاروان غم در قالب دسته هاي سينه زني به سمت مصلاي اين شهر به راه افتادند.
آيين عزاداري حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در شهرستان هاي خمين، فراهان، ساوه، زرنديه، آشتيان ، كميجان، محلات، دليجان، خنداب و شازند نيز برگزار شد.
دسته هاي زنجيرزني و عزاداري در نقاط مختلف استان مركزي به راه افتاده است و مردم ولايتمدار اين خطه با اهداي انواع نذري ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بيت ادا مي كنند.
1955/3075/خبرنگار:مهدي عظيمي** انتشاردهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني

سرخط اخبار استان‌ها