ثبت ‌نام اينترنتي دهمين جشنواره پويانمايي تهران آغاز شد

تهران - ايرنا - ثبت ‌نام اينترنتي براي دريافت كارت حضور در دهمين جشنواره دو سالانه بين‌المللي پويانمايي تهران آغاز شد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره ‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، دانشجويان و دانش‌ آموختگان مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي‌ارشد و دكتراي رشته‌هاي هنر و‌‌ هنرهاي تجسمي، هنرمندان و دست‌اندركاران حوزه پويانمايي براي ديدن فيلم‌هاي دهمين دوره جشنواره پويانمايي تهران تا يكم بهمن ماه فرصت ثبت‌نام دارند.
علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني جشنواره به نشاني www.tehran-animafestival.ir فرم ثبت‌نام را تكميل كنند.
دبيرخانه جشنواره اعلام كرده است كه پس از بررسي درخواست‌ها، بر اساس تخصص، تحصيلات مرتبط و تجربه‌هاي علاقه‌مندان و ظرفيت سالن‌هاي نمايش دهنده فيلم‌ها اقدام به اولويت‌ بندي و صدور كارت براي علاقه‌مندان خواهد كرد.
دهمين جشنواره بين‌المللي دو سالانه پويانمايي تهران 15 تا 19 اسفند در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب برگزار خواهد شد.

** كودكان خوب ديدن را با كتاب از شكوفه تا درخت تجربه مي‌كنند
كتاب از شكوفه تا درخت نوشته رضي هيرمندي با تصويرگري مريم رحمتي اويني به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به كتاب‌فروشي‌ها رسيد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، در بخشي از اين كتاب آمده است: «كنار جنگل، يك درخت بادام جوان و خودرو بود. روزي روي يكي از شاخه‌هايش، پشت برگ‌ها غنچه كوچكي پيدا شد. غنچه كوچك را هيچ‌كس نديد. شكوفه شد، باز هم هيچ كس نديد... ميوه شد و از شاخه افتاد، باز هم...»
در طول اين داستان بادام كوچك از ديد همه پنهان مي‌ماند و در پايان از سوي كودكي كشف مي‌شود اما كشف و شهود اصلي توسط مخاطبان كودك كتاب صورت مي‌گيرد. تصويرهاي كتاب، كودك را در اين سفر همراهي مي‌كند. هيرمندي و رحمتي مخاطب را به دل فصل‌‌ها نيز مي‌برند.
اين اثر نخستين بار در سال 1375 منتشر شده و مناسب گروه سني «الف» (3 تا 6 سال) است.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران**‌انتشار دهنده: محمدجواددهقاني