۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82319033
T T
۰ نفر
هدف اصلی جاری كردن گفتمان صنایع دستی در جامعه است

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هدف اصلی ما جاری كردن گفتمان صنایع دستی و رشد و شكوفایی آن در جامعه است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور، بهمن نامور مطلق در نشست مسئولان این معاونت اظهار كرد: اداره كل های ما نسبت به گذشته در مسیر بسیار خوب و رو به رشدی قرار دارند و در این مسیر از ظرفیت دانشگاه ها نیز به نحو قابل قبول بهره می برند كه تفاهم نامه در زمینه های مختلف موید همین امر است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار كرد: با ایجاد انگیزه و نشاط كاری برای همكاران و تقویت روحیه تاثیرگذاری در میان پرسنل می توان به افق های روشن برای دستیابی به برنامه های پیش بینی شده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی امیدوار بود.
در ادامه این نشست مدیركل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی عنوان كرد: نخستین جشن تولید ملی 15 آذرماه با تلاش دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی كشور برگزار می شود. در این مراسم از دو تولید كننده برتر تجلیل می شود كه یكی از معیارهای مهم انتخاب آن ها، فروش بالای 20 میلیارد ریال در سال بوده است.
فریدون میرزالو گفت: پس از كارشناسی لازم، یكهزار اثر جمع آوری شده از كشور نیز در قالب نمایشگاهی در موزه ملی به نمایش در می آیند. همچنین از میان این آثار 10 تولیدكننده برتر انتخاب می شوند.
وی تاكید كرد: در ادامه مراسم جشن ملی تولید، از نرم افزار «زبر دستان» و «گواهی كیفیت كارگاهی» رونمایی می شود.
مدیركل دفتر صادرات نیز عنوان كرد: در آذرماه سه نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در استان های مختلف برگزار می شود كه از جمله می توان به سومین نمایشگاه كیف و كفش و صنایع دستی وابسته در محل نمایشگاه بین المللی تهران اشاره داشت كه در این نمایشگاه هنرمندان چندین استان، دست ساخته های خود را به معرض نمایش و فروش می گذارند.
پویا محمودیان گفت: در 29 آذر ماه معاونت صنایع دستی كشور هم اندیشی صادرات صنایع دستی با عراق پس از داعش را برگزار می كند. كشور عراق با توجه به ظرفیت های موجود، می تواند به قطب موثری برای صادرات محصولات ما تبدیل شود.
در بخش دیگری از این نشست علی حاجی شیزری مدیركل دفتر توسعه و ترویج و آموزش با ارائه گزارشی از برنامه های این دفتر گفت: مراسم همای هنر را در هفتم دی ماه و جشن دانش آموختگان را نیز با همكاری دانشگاه الزهرا همزمان با هفته پژوهش برگزار می كنیم.
در انتهای این نشست حجت الله مرادخانی مشاور معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور در تشریح برنامه های این معاونت گفت: رخدادهای اجرایی سه اداره كل معاونت تا پایان سال با 16 برنامه با نگاه ملی بدون هم پوشانی با مشخص بودن سطح برگزاری، مكان برگزاری، معلوم بودن مخاطب و هدف در قالب یك جدول زمانی مشخص شده است كه با برنامه نشان جغرافیایی آغاز و با فیلم های یكصد ثانیه ای در اسفند ماه به پایان می رسد.
وی افزود: گام بعدی رویدادهای علمی است، یكی از چالشهای صنایع دستی نبود منابع مكتوب علمی است، پس باید ظرفیت های استانها را در این باره استخراج كرد، این امر در قالب مقالات و سخنرانی ها و نشست های علمی با رویكرد آمایش سرزمینی در 31 استان از آذرماه آغاز شده است و در حركت بعدی نیز پنج همایش علمی در ستاد انجام می شود كه در پایان به صورت كتاب به چاپ می رسد.
فراهنگ**3079**1027**دریافت كننده: علی اسدی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر