۳ آذر ۱۳۹۵، ۱:۳۱
کد خبر: 82318624
T T
۰ نفر

ركورد دار اسارت در گینس بازهم آزاد نشد

۳ آذر ۱۳۹۵، ۱:۳۱
کد خبر: 82318624
ركورد دار اسارت در گینس بازهم آزاد نشد

تهران - ایرنا - 'نائل البرغوثی' قدیمی ترین اسیر فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی است كه بیش از سه دهه از عمر خود را در زندان رژیم صهیونیستی سپری كرده، اما با نزدیك شدن اتمام مدت محكومیتش، بازهم آزادی وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صفا فلسطین، باشگاه اسیران فلسطین، مقام های زندان رژیم صهیونیستی را مسئول زندگی برغوثی 59 ساله دانسته است.
برغوثی از اهالی استان رام الله است كه اداره زندان های رژیم صهیونیستی دو روز پیش و بدون دلایل مشخص، وی را از زندانی بیابانی به زندان «ریمون» منتقل كرده اند.
باشگاه اسیران فلسطینی روز سه شنبه در بیانیه مطبوعاتی خود گفت كه دادگاه رژیم صهیونیستی پیشتر برغوثی را به تحمل 30 ماه زندان محكوم كرده بود كه دادگاه تجدیدنظر اسرائیل خواستار تجدید نظر در حكم وی بوده و درخواست حبس ابد كرده و وی همچنان در انتظار صدور حكم دادگاه است.
این نهاد فلسطینی تاكید كرد كه مدت محكومیت برغوثی 27 آذرماه 95 (17 دسامبر) به پایان برسد.
نائل برغوثی موسوم به «ابو النور» از روستای كوبر در رام الله است، وی متولد 1957 است و درحالی كه هنوز 20 سال از عمرش نمی گذشت در 15 شهریور 1366 (چهارم مارس 1987) از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شد.
برغوثی یكی از آزادشدگان مبادله اسرای فلسطینی موسوم به شالیت بود كه در سال 2011 آزاد شد، اما 28 خردادماه 93 (18 ژوئن 2014) به همراه «فخری البرغوثی» برادرش و دو نماینده حماس در منازلشان بازداشت شدند.
برغوثی در كتاب ركوردهای گینس هم اسم خود را به عنوان قدیمی ترین اسیر جهان به ثبت رسانده است، كسی كه بیشترین مدت زندگی اش را در زندانی های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است.
خاورم**9363** 1574 ** مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوری
۰ نفر