۲ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۸
کد خبر: 82317123
T T
۰ نفر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آثار موزه هنرهای معاصر به ایتالیا ارسال نمی شود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال نكردن آثار موزه هنرهای معاصر به موزه ایتالیا خبر داد و گفت: این موضوع نیازمند بررسی های بیشتر است كه در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «سیدرضا صالحی امیری» شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی با اهالی نشر و قلم در جمع خبرنگاران افزود: قرار بود، در 10 روز آینده، شماری از آثار موزه هنرهای معاصر به موزه ای در ایتالیا ارسال شود كه این موضوع برای تصمیم گیری و بررسی بیشتر فعلا كنسل شده است.
** حمایت از آثار فاخر دینی و قرآنی را دنبال می كنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی براینكه سیاست های وزارت ارشاد در حوزه دینی و قرآنی چه خواهد بود، اظهار كرد: همانگونه كه در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام داشتم، یكی از اولویت ها و سیاست های ما در این وزارتخانه تقویت فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.
صالحی امیری تاكید كرد كه در بودجه سال 96 موضوع تقویت جدی در حوزه قرآن و عترت و حمایت از آثار فاخر دینی و مذهبی را دنبال خواهیم كرد.
** بازنگری در سیاستها را مدنظر دارم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درخصوص برخی موسسات كه با مجوز مد و لباس اقدام به راه اندازی كلاسهای آموزشی كرده اند، گفت: بطور كلی یك بازنگری در سیاست ها در همه حوزه های این وزارتخانه و مراكز تابعه در دستور كار داریم و لذا در آینده همه موارد را در حوزه های سینما، كتاب، رسانه، موسیقی، تئاتر و.... اطلاع رسانی خواهیم كرد.
** هم اندیشی با اهالی نشر و قلم برای حل و فصل مشكلات
صالحی امیری در ادامه به نشست امشب (دوشنبه) خود با اهالی نشر و قلم اشاره كرد و گفت: در این نشست جمعی از اهالی نشر و قلم به نمایندگی از صنوف، تشكلها و انجمن ها به بیان نظرات، مشكلات، خواسته ها و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
وی افزود: عمده مطالبات و بیانات این قشر قانع و زحمتكش عدم دخل و خرج آنها، كاهش تصدی گری دولت در حوزه نشر، مبارزه با قاچاق چاپ برخی كتابها، موضوع دادگاه كتاب، بالا رفتن هزینه حوزه نشر، موضوع پرداخت یارانه ها و بیمه و بحث مالیات كتابفروشان و حوزه نشر بود كه قرارشد موضوعات توسط خود اهالی نشر اولویت بندی و اعلام شود تا بتوانیم نه همه این خواسته ها؛ بلكه بخش عمده و مهم آن را در این مدت كم مرتفع و حل و فصل كنیم.
نشست هم اندیشی جمعی از اهالی نشر و قلم سراسر كشور با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر، فرزین ضرغامی رئیس اداره كل ارساد استان تهران و جمعی از مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سالن همایش یكی از هتل های تهران برگزار شد.
شبد**١٣55**1953**9122 **خبرنگار:علی اكبر قزوینیان**انتشار دهنده: مهدی نعمتی
۰ نفر