۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82316163
T T
۰ نفر

نماينده مجلس: روند كتابسازي بايد متوقف شود

۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82316163
نماينده مجلس: روند كتابسازي بايد متوقف شود

تهران - ايرنا- عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: براي ترويج فرهنگ كتابخواني در جامعه، روند كتابسازي (كپي كردن از كتابها) بايد متوقف شود.

سيد احسان قاضي زاده هاشمي روز دوشنبه در آخرين روز از هفته كتاب (24 آبان تا اول آذر) در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا افزود: اكنون در بازار نشر كتابهاي بسياري وجود دارد كه برخي از آنها كپي برداري از كتب ديگر بوده و اين موضوع با ايجاد بي اعتمادي در بين قشر كتابخوان، آنان را نسبت به مطالعه بي رغبت كرده است.
وي اظهار كرد: كتابسازي اثر سوء بر افكار و اذهان عمومي در رابطه با فرهنگ كتابخواني گذاشته و براي جلب اعتماد و تشويق مردم به افزايش سرانه مطالعه، بايد روند كپي كردن از كتاب متوقف شود.
قاضي زاده هاشمي، با تاكيد بر گرايش ناشران به تاليفات خوب و با كيفيت، ادامه داد: پديده كتابسازي به صنعت نشر صدمه مي زند و كتابهاي مفيد و ارزشمند را نيز تحت الشعاع قرار داده و ممكن است مخاطب، كتاب خوب را نيز به چشم كپي برداري ببيند.
نماينده مردم فريمان و سرخس در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: نظارت بر روند توليد كتاب بايد از سوي متوليان امور فرهنگي بيشتر شود تا بتوان مردم را به خواندن كتابهاي دست اول و خوب تشويق كرد.
قاضي زاده هاشمي، با بيان اينكه سيستم آموزشي و تربيتي نيز در افزايش سرانه مطالعه نقش مهمي دارد، گفت: بايد در طول دوران تحصيلي برنامه هاي متنوعي با محوريت كتابخواني در مدارس برگزار شود تا دانش آموزان با كتاب مانوس شوند.
فراهنگ**9022**1027**خبرنگار: رقيه نوري**انتشاردهنده: محمدجواد دهقاني