۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82315428
T T
۰ نفر
حمایت بهزیستی از كودكان فاقد تمكن مالی/جلوگیری از تولد كودك معلول

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه در سازمان بهزیستی شرایط لازم برای پذیرش كودكانی كه خانواده آنها تمكن مالی ندارند، فراهم شده است، افزود: برای جلوگیری از تولد كودك معلول نیز طرح غربالگری ژنتیكی را دنبال كرده ایم كه در برنامه ششم توسعه نیز مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی كه امروز (یكشنبه) به مناسبت اربعین حسینی به دیدار كودكان و مسئولان مركز بهزیستی اردیخانی رفته بود، به اجرای برنامه غربالگری ژنتیك در پنج استان كشور اشاره كرد و گفت: به دنبال اجباری كردن این طرح در سراسر كشور هستیم و اطمینان دارم با تمركز بر مناطق محروم اقدامات موثری انجام خواهد شد.
وزیر كار تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص نحوه حمایت از كودكان بازمانده از تحصیل نیز اظهار كرد: هر سال تعداد زیادی از این كودكان با كمك آموزش و پرورش به مدارس بازگردانده می‌شوند.
وی افزود: در زمینه راه اندازی مراكز ترك اعتیاد كودكان نیز سرمایه گذاری هایی انجام و مراكزی در 2 استان كشور راه اندازی شده است.
ربیعی ادامه داد: برای مادران معتاد نیز مراكزی پیش بینی شده است كه كودك خود را در محیطی امن به دنیا آورند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر لزوم توانمندسازی كودكان و نوجوانان مراكز بهزیستی، افزود: این كودكان باهوش و توانمند هستند؛ از این رو در حال شناسایی توانمندی آنها هستیم و سعی می‌كنیم كودكان بهزیستی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند كه تا پایان سال 1397 هیچ كودك بدون شغل از سازمان بهزیستی خارج نشود.
وی ادامه داد: علاوه بر این سعی كردیم این نوجوانان را در صندوق كارآفرینی امید عضو یا به طور انفرادی برای آنها ایجاد اشتغال كنیم.
ربیعی همچنین از اقدام این وزارتخانه در خصوص ارایه لایحه حمایت از معلولان به مجلس نیز خبر داد.

** برای احقاق حق باید از كتاب مدد بگیریم
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: خون امام حسین (ع) برای حفظ جایگاه والای كتاب قرآن بر زمین ریخته شد؛ پس بیاموزیم كه برای احقاق حق از كتاب مدد بگیریم.
ربیعی كه با سبدی از كتاب در اربعین حسینی به دیدار كودكان مركز بهزیستی اردیخانی رفته بود، خطاب به كودكان این مركز گفت: كودكان بسیاری با سختی و بدون حضور پدر و مادر بزرگ شده اند اما توانسته اند نامی ماندگار از خود بجا گذارند.
وی اظهار كرد: سختی می تواند به شما توانمندی بدهد تا آینده روشنی را برای خود رقم بزنید؛ امیدوارم سختی ها آنچنان شما را توانمند كند كه بتوانید هر كدام منشا خیری در زندگی دیگران شوید.
وزیر كار با بیان اینكه از كودكی ارج نهادن به مقام والای امام حسین (ع) و عزاداری برای این امام بزرگوار را آموخته ایم، افزود: عزاداری حسینی در ایران قدمتی بیش از یك هزار سال دارد؛ برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در این مراكز می تواند زمینه ساز خیر جمعی باشد و جامعه را متوجه حضور در چنین مراكزی كند.
در پایان این مراسم نیز ربیعی كتاب هایی به كودكان این مجتمع اهدا كرد.
مجتمع بهزیستی اردیخانی از ١٤٦ كودك بی سرپرست در سه محله شهر تهران نگهداری می كند.
اقتصام** 1070** ٩١٢٣ **1834
خبرنگار: زهره دریغ گفتار ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی