۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۸
کد خبر: 82315128
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: اربعین روز كامل شدن انقلاب كربلا است

مشهد-ایرنا-نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اربعین را روز كامل شدن انقلاب كربلا دانست و گفت: احترام ائمه (ع) به سالروز چهلم یك شهادت به همین دلیل است.

آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه شنبه در جامعه الحسین مشهد در جمه عزاداران حسینی افزود: تأكید ائمه(ع) در مورد روز اربعین به این دلیل است كه مردم با توجه به این روز، آن چه كه در مدت 40 روز گذشته سپری شده است را مورد توجه و بازخوانی قرار دهند تا چشم، گوش، فكر و مغزشان رشد كند و بصیرت پیدا كنند.
وی اظهار كرد: راهپیمایی اربعین مانوری در مقابل دنیای استكبار است و این جمعیت چند میلیونی با این عظمت از زن و مرد و پیر و جوان با این هدف در حال حركت هستند و جبهه ی استكبار بداند كه در صورت رویارویی با این جمعیت، زوال و نابودیش قطعی است.
امام جمعه مشهد تأكید كرد: امروز هم اگر بنا باشد مردم برای معیشت خود، برای توسعه اقتصادی و حل مشكلات مادی شان با كفار همكاری كنند، آن ها به همین سادگی كوتاه نمی آیند.
آیت الله علم الهدی تصریح كرد: امروز دنیای كفر آن چنان از اسلام سیلی خورده و معادلات بین المللی اش توسط اسلام به هم ریخته است كه به فكر نابودی نظام اسلامی است ، بنابر این باید هوشیار بود.
وی اظهار كرد: عاشورا و اربعین برای درس گرفتن است و اشك ریختن و عزاداری ها، تنها یك وسیله برای كسب بصیرت است.
6012 7495 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی