۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱
کد خبر: 82315119
T T
۰ نفر

برگزاري زيارت اربعين در بيش از 500 مكان در گيلان

۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱
کد خبر: 82315119
برگزاري زيارت اربعين در بيش از 500  مكان در گيلان

رشت- ايرنا- معاون فرهنگي،آموزشي و پژوهشي اداره كل تبليغات اسلامي گيلان از برگزاري زيارت اربعين در بيش از 500 مكان استان خبر داد.

حجت الاسلام سيد حسين گلميرزاده عصرشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي كنيم دربيش از 500 مكان اعم از تكايا، مساجد و منازل زيارت اربعين در استان برگزار شود.
وي با بيان اينكه اربعين سبك زندگي سيد شهدا و ترويج آنست، اظهار كرد: در زيارت اربعين آنچه كه دنبال مي كنيم، بحث ايثار ، از خود گذشتگي ، شهادت و ترويج اين فرهنگ است.
وي تصريح كر: برائت از دشمنان و حب اهل بيت از دين مبين اسلام و آموزه هاي ديني از اربعين نشات مي گيرد.
حجت الاسلام گلميرزاده گفت: همزمان با اربعين حسيني فردا( يكشنبه) از صبح تا غروب در مساجد در ساعات متفاوت زيارت اربعين در نقاط مختلف استان برگزار مي شود.
عزاداري هاي اربعين، نقطه اوج عزاداري ها براي سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) است كه هرساله با حضور گسترده مردم برگزار مي شود.
مردم مومن و خدا جوي گيلان همچنين همزمان با اربعين حسيني در قالب هيات ها و دسته ها با زنجير زني و نوحه خواني در مراسم چهلم ابا عبدالله سوگواري مي كنند
30 آبان ماه امسال مصادف با اربعين حسيني است و به همين مناسبت، كاروان عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهيدان از اقصي نقاط جهان همچون سال هاي گذشته با پاي پياده، به كربلاي معلي مشرف شده اند.
امسال بيش از 17 هزار و 800 نفر از محبان اهل بيت (ع) از استان گيلان براي شركت در مراسم پياده روي اربعين به عتبات عاليات اعزام شده اند.
خبرنگار: مريم سليماني**انتشار : نصراله ابراهيمي
7296/6070