موردي از وبا و آنفلوآنزا در زائران اربعين حسيني مشاهده نشده است

اهواز - ايرنا - سخنگوي ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: تاكنون هيچ موردي از موارد ابتلا به بيماري وبا و آنفلوآنزا در بين زائران اربعين حسيني مشاهده نشده است.

عباس نبوره شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز به منظور پيشگيري از وقوع بيماري، آموزش هاي لازم را به زائراني كه از مرز خارج مي شوند ارائه مي دهد و جزوه آموزشي بين آنها توزيع مي كند و در برگشت نيز زائران مورد غربالگري قرار مي گيرند.
وي افزود: در صورتي كه علائم شبه آنفلوآنزا، تنفسي، مسموميت و يا اسهال بين زائران مشاهده شود با معاينه پزشك، موارد مشكوك براي ادامه درمان به بيمارستان ها معرفي مي شوند.
نبوره ادامه داد: تا امروز مورد مشكوك و يا ابتلا به وبا در زائران كربلا مشاهده نشده و تعدادي از افراد با علائم شبه آنفلوآنزا غربالگري شدند و هيچ مشكلي نداشتند.
معاون مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي خوزستان گفت: بر اساس آخرين آمار، 28 هزار و 188 نفر به مراكز درماني مستقر در چذابه مراجعه كرده اند كه 27 هزار و 911 نفر به صورت سرپايي درمان و 277 نفر به بيمارستان منتقل شدند.
بر اساس آخرين آمار رسمي، از اول ماه صفر تاكنون بيش از 420 هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه به شهرهاي مقدس كربلا و نجف عزيمت كردند.
گذرگاه مرزي چذابه يكي از سه كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز مي باشد.
3004/6068
خبرنگار: خاطره غفاري فرخ زاد**انتشار:محمدعلي فريدپناه