۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82313289
T T
۰ نفر
خطيب جمعه شهركرد: استكبار ستيزي از ويژگي هاي اربعين حسيني است

شهركرد – ايرنا – امام جمعه موقت شهركرد گفت: استكبار ستيزي از ويژگي هاي اصلي اربعين حسيني است و هر كدام از گام هاي پياده در اين مسير تيري بر قلب مستكبران اجهان ست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد احمدي در خطبه هاي نماز جمعه شهركرد در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، ايستادگي در مقابل ظلم و ظالم را از ويژگي هاي اربعين حسيني دانست و تاكيد كرد: پياده روي اربعين حسيني باعث خشم دشمنان و مستكبران عالم است.
وي افزود: مومنان هيچگاه به آمريكا دل نمي بندند و ابرقدرت ها چيزي جز شر و جنايتكاري براي مسلمانان ندارند.
احمدي تصريح كرد: به دنبال جريانات اخير انتخاباتي و مناظراتي آمريكا حدود 80 دانشگاه و مركز علمي اين كشور در اعتراض به سياست هاي اين كشور تعطيل شده است.
امام جمعه موقت شهركرد با اشاره به آشكار شدن و فراهم شدن زمينه و نشانه هايي از سرنگوني آمريكا يادآور شد: مردم ايران همواره با پيروي از مقام معظم رهبري قهرمانانه و شجاعانه در برابر مستكبران عالم ايستادند و شعار مرگ بر آمريكا را آنقدر فرياد زدند تا به شعاري جهاني تبديل شد.
وي به عهدشكني و خباثت آمريكا اشاره و اظهار كرد: دشمنان جمهوري اسلامي راهي براي گفت و گو و مذاكره ندارند.
وي تاكيد كرد: البته مذاكرات برجام با موافقت و رضايت مقام معظم رهبري انجام شد اما به فرموده ايشان اگر قرار باشد آنان برجام را پاره كنند ما آن را آتش مي زنيم.
احمدي افزود: دلبستگي و اميد به غربي ها براي رفع مشكلات كشور همانند دل بستن به سراب و اقدامي بيهوده است.
خطيب جمعه شهركرد با اشار به هفته بسيج يادآور شد: بسيج و بسيجي تفكري جهاني است و براي رسيدن به حكومت جهاني اين شجره طيبه اكنون در كشورهاي سوريه، لبنان و عراق شكل گرفته است.
وي همچنين به هفته كتاب و كتابخواني و كتابدار اشاره و اظهار كرد: سهم و سرانه مطالعه در كشور پايين است، به همين منظور بايد كتاب هاي مفيد شناسايي و به همراه اعضاي خانواده مطالعه شود.
احمدي با اشاره به كشتار اخير شيعيان مظلوم نيجريه در مراسم عزاداري حسيني گفت: اين كشتار تنها با تفكر خبيث آل سعود و به دست مزدوران ارتش نيجريه صورت گرفت.
وي در پايان به رحلت بانوي طاهره دباغ اشاره و تاكيد كرد: اين بانوي مبارز و خستگي ناپذير انقلابي زحمات زيادي را براي پيروزي انقلاب اسلامي ايران كشيده و هيچگاه در اين زمينه از كسي سهم خواهي و طلبكاري نكرد.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
7362/2097/6021
۰ نفر