۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۶
کد خبر: 82313012
T T
۰ نفر
صدور حدود 45 هزار روادید برای زائران پاكستانی اربعین

اسلام آباد - ایرنا - دهها هزار نفر از زائران پاكستانی و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این كشور با اخذ روادید از سفارت و كنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف پاكستان، در روزها و هفته های اخیر عازم ایران شدند تا علاوه بر زیارت اماكن مقدس در كشورمان، رهسپار عتبات عالیات برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین شوند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار ارائه شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و كنسولگری های كشورمان در شهرهای لاهور، كویته، كراچی و پیشاور، حدود 45 هزار فقره روادید زیارتی برای پاكستانی ها درایام ماه محرم و صفر صادر شده كه بخش عمده آن، مربوط به افرادی است كه قصد عزیمت به عتبات عالیات از مسیر ایران برای شركت در آیین بزرگ اربعین داشتند.
'بنیاد رفاه زائران پاكستان' از خدمات نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در آن كشور و همچنین پاكستانی های متقاضی روادید بر برای سفر زیارتی عتبات از طریق خاك ایران، از روند صدور روادید برای زائران به ویژه در ایام ماه محرم و صفر قدردانی كردند.
به گزارش ایرنا، 'سید جاوید زیدی'، رئیس و 'منظور حسین جعفری' دبیركل این بنیاد ضمن قدردانی از خدمات و تسهیلات ارائه شده از سوی نمایندگی های ایران در پاكستان، این خدمات را به ویژه در ایام ماه محرم و صفر بی سابقه توصیف كردند.
به گفته آنها، با وجود اینكه ساعات كاری این نمایندگی ها هشت ساعت در روز است اما در چند هفته اخیر (پیش از محرم تا به امروز) بخش كنسولی و صدور ویزای این نمایندگی ها به صورت دو شیفت و گاهی تا ساعت 12 شب خدمات صدور روادید برای متقاضیان ارائه می داد.

** صدور سالانه 130 هزار روادید برای مسافران پاكستانی
همه ساله بطور متوسط بیش از 130 هزار روادید برای پاكستانی های علاقمند به سفر به ایران شامل تجار، گردشگران و زائران صادر می شود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و سركنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای كویته، كراچی، لاهور و پیشاور كه همواره سعی بر ارائه خدمات لازم به تجار، گردشگران و زائران پاكستانی و تسهیل صدور روادید برای آنها دارند، این روزها نیز سخت در تلاش هستند تا خدمات حداكثری برای برای صدور روادید برای پاكستانی ها به ویژه در آستانه اربعین حسینی ارائه دهند.
با توجه به محدودیت های پروازی و نبود خط مستقیم هوایی میان پایتخت های ایران و پاكستان، بطور طبیعی عزیمت مسافران پاكستانی در برخی از فصول از سال و هنگام برخی از مناسبت ها، با مشكلات حمل و نقل مواجه می شود كه امید است با توجه اهمیت روابط دو كشور و ضرورت ایجاد سهولت در ترددهای دوجانبه، تسهیلات در زمینه جابجایی مسافران به ویژه از طریق افزیاش خطوط هوایی میان دو كشور فراهم شود.
عزیمت مسافران پاكستانی به ایران از راه زمینی نیز مسائل و مشكلات خاص خود را دارد و بیشتر مسافران از جمله زائران، ترجیح می دهند در صورت وجود تسهیلات سفرهای هوایی مستقیم به ایران، از این تسهیلات استفاده كنند.
برخی از مسافران پاكستانی كه در این ایام عازم ایران هستند تا ضمن زیارت اماكن مقدس در ایران، خود را برای آیین اربعین به كربلای معلا و عتبات عالیات برسانند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن قدردانی از سفارت و سركنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در پاكستان در زمینه ارائه خدمات و تسهیلات لازم، بر ضرورت افزایش ظرفیت جابجایی مسافر میان دو كشور تاكید كردند.
آساق**1723
انتشار دهنده: محمدرضا منافی

سرخط اخبار جهان