۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82312448
T T
۰ نفر
معاون نهاد كتابخانه هاي عمومي: درجه بندي كتابخانه ها بازبيني مي شود

كرمان - ايرنا - معاون اداري و مالي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: بازبيني و اصلاح درجه بندي كتابخانه ها در دستور كار است.

به گزارش ايرنا اسماعيل شفاعي روز پنجشنبه در آيين تكريم مقام كتابداران و تجليل از برگزيدگان عرصه كتاب و كتابخواني در كرمان افزود: اصلاحي بايد در درجه بندي كتابخانه ها صورت بگيرد كه زمان بر است و پس از درجه بندي، به استان ها ابلاغ مي شود.
وي بيان كرد: 'كتابدار محوري' از شعارهاي اساسي نهاد كتابخانه هاست و در كنار آن كتابخانه محوري يعني همه در اختيار كتابخانه ها باشيم.
معاون اداري و مالي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: اين نهاد افتخار پيشتازي در جهاد ملي، اقتصاد مقاومتي و رضايت خداوند را كسب مي كند و همه كاركنان نهاد كتابخانه ها خود را به جايگاه كتابداري برسانند كه وظيفه ذاتي آن تشويق به كتابخواني است.
وي افزود: از ويژگي هاي كتابدار امن و امين بودن، تاثيرگذار بودن در رشد كشور است پس تلاش كنيم كه حقيقتا كتابدار و كتابيار باشيم.
شفاعي بيان كرد: سال 95 در نهاد كتابخانه ها سال خواندن رقم خورده است و ابتدا بايد اهل كتاب و كتابخوان باشيم تا بتوانيم ديگران را به اين كار دعوت كنيم و در آينده نزديك فرهنگ مطالعه، فرهنگ غالب جامعه شود.
وي گفت: تحقق اهداف غايي نهاد كتابخانه ها در گرو تلاش، صداقت، امانتداري، همدلي، همراهي و حفظ احترام متقابل است.
معاون اداري و مالي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور افزود: تلاش همه جانبه براي رفع مشكلات معيشتي كتابداران و خانواده هفت هزار و 500 نفري نهاد كتابخانه عمومي كشور در دستور كار بوده كه تلاش هايي نيز در اين زمينه انجام شده است.
وي عنوان كرد: هفته بزرگداشت كتاب، كتابدار و كتابخوان ملاك خوبي براي خودسنجي است و اينكه بينديشيم كه در اين سال چطور عمل كرديم.
اين آيين همزمان با هفته كتاب و كتابخواني و با حضور جمعي از مسئولان و اهالي فرهنگ استان برگزار و از 2 خانواده شهيد كتابدار مداحي پور و كرموند، پيشكسوتان برتر كتابداري، مسئول كتابخانه ها و كتابداران نمونه تجليل شد.
132 باب كتابخانه عمومي در استان كرمان فعال است و از ابتداي امسال تاكنون يك ميليون و 800 هزار نفر به اين كتابخانه ها مراجعه كرده اند.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7420/3028
۰ نفر