۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82312003
T T
۰ نفر
هم افزايي نهادهاي فرهنگي با پويش من كتاب مي خوانم درراديو ايران

تهران- ايرنا- مدير گروه فرهنگ و انديشه راديو ايران مي گويد كه پويش ملي من كتاب مي خوانم در اين راديو با هدف هم افزايي نهادهاي فرهنگي و هنري در خصوص كتابخواني اجرا مي شود.

يدالله گودرزي روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا در مورد پويش من كتاب مي خوانم راديو ايران گفت كه اين راديو ايران در دو سال اخير در چند موضوع فرهنگي با هم افزايي دستگاه هاي مختلف سياست گذاري كرده است.
وي افزود: يكي از اين موضوعات راه اندازي پويش ملي من كتاب مي خوانم از آبان سال گذشته است كه اكنون سومين مرحله آن از 15 آبان تا 5 آذر اجرا مي كنيم كه بخشي از آن با هفته كتاب تقارن دارد.
به گفته گودرزي راديو ايران از مخاطبان خود خواسته با معرفي يك كتاب خوب، خواندن يك پاراگراف از آن يا تعريف خاطره اي از كتابخواني خود و ارسال فايل صوتي آن در اين پويش شركت كنند تا صداي آنان از راديو پخش شود.
وي اظهار كرد: تاكنون بسياري از مسئولان ، هنرمندان، انديشمندان و بزرگان ديني مانند آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي، حجت الاسلام محسن قرائتي، غلامعلي حداد عادل، محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت معدن و كشاورزي، رضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و هنرمنداني مانند عبدالرضا اكبري، پروانه معصومي و فرهاد مشيري با معرفي بهترين كتابي كه خوانده اند يا خوانش يك پاراگراف از يك كتاب و به اشكال گوناگون به اين پويش پيوسته اند.
مدير گروه فرهنگ و ادب راديو ايران اضافه كرد: سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، فرهنگسراي ارسباران، حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و روزنامه جام جم در مرحله سوم به ياري پويش آمده اند.
وي در خصوص چگونگي ياري اين نهادهاي فرهنگي گفت: سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با نصب پارچه نوشته هاي تبليغاتي در سطح شهر تهران و فرهنگسراي ارسباران با برگزاري مسابقه كتابخواني در مورد كتاب «پدر عشق و پسر» از سيدمهدي شجاعي و توزيع آن بين يكهزار نفر از مخاطبان، ارسال پيامك براي هنرمندان مختلف پيامك و مراسم اهداي كتاب اين پويش را همراهي كرده اند.
« حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي نيز تهيه كتاب ها را متقبل شده است، مركز موسيقي و سرود صداوسيما نيز 12 اثر موسيقايي با كلام در مورد كتاب تهيه كرده و در اختيار راديو ايران قرار داده كه در برنامه هاي مختلف از آنها استفاده مي شود.»
گودرزي با اشاره به برگزاري جلسات كتابخواني در مهد كودك هاي تهران و كرج گفت: از آنجايي كه عادت كتابخواني بايد از كودكي نهادينه شود تصميم به برگزاري اين جلسات گرفتيم و گزارشي از آنها را در برنامه هاي مرتبط پخش مي كنيم.
وي تاكيد كرد: هر پنج گروه برنامه سازي در راديو ايران به موضوع كتابخواني مي پردازند ، راديو حلقه واسط و نقطه محوري هم افزايي بين سازمان هاي هنري و فرهنگي مانند حوزه هنري و سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران است تا هم اقدامات آنها به گوش مخاطبان برساند و هم با طرح بيشتر موضوع كتابخواني در برنامه هاي خود مخاطبان را به خواندن كتاب علاقمندتر كند.
فراهنگ**9157**1823خبرنگار: منصوره شوشتري**انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي