۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82309822
T T
۰ نفر
خياباني در ياسوج به نام شهيد خزايي خبرنگار صدا و سيما نامگذاري شد

ياسوج- ايرنا- رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ياسوج گفت: نخستين بار در كشور خياباني در ياسوج به نام شهيد محسن خزايي خبرنگار صدا و سيما در سوريه و مدافع حرم نامگذاري شده است.

به گزارش ايرنا، مرتضي فروغ فر روز سه شنبه در نشست كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ياسوج اظهار داشت: بدليل همزماني آيين تشييع پيكر شهيد خزايي در زاهدان و برگزاري نشست كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ياسوج اعضاي اين كميسيون به كليات نامگذاري خياباني در ياسوج به نام اين شهيد والامقام راي مثبت دادند.
وي گفت: محمدعلي جاويد شهردار ياسوج در لايحه اي از كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي اين شهر خواسته بود تا خياباني به نام شهيد خزايي مدافع حرم نامگذاري شود.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ياسوج افزود: زنده نگهداشتن ياد شهيدان و ترويج فرهنگ شهادت در جامعه، معطر شدن خياباني ديگر به نام مدافع حرم در ياسوج و ارزش گذاري به مقام شهدا از جمله اهداف تصويب اين نامگذاري بوده است.
شهيد محسن خزايي كه شنبه 22 آبان 95 در منطقه حلب سوريه بر اثر اصابت تركش خمپاره به درجه رفيع شهادت نائل آمد روز يكشنبه در حرم حضرت زينب (س) و روز سه شنبه نيز با حضور رئيس صدا و سيما و شماري از مسئولان ارشد نظام، نمايندگان مجلس و مديران رسانه ها در زادگاهش زاهدان تشييع و به خاك سپرده شد.
خزايي متولد 15 آذر 1351 در زاهدان است و پس از گذراندن دوران كودكي با كتاب، قلم و نوشتن مانوس شد و در سال 1374 با ورود به صدا و سيماي سيستان و بلوچستان قلم و انديشه را براي گره گشايي از مشكلات جامعه اي كه در آن نفس مي كشيد برگزيد.
محسن خزايي از سه سال پيش در جبهه هاي مختلف مبارزه با گروهك تروريستي داعش در سوريه براي تهيه گزارش حضور داشت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسينعلي راشكي
7535/8005
۰ نفر