۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82309595
T T
۰ نفر
تیمورزاده و ارجمند ناشران برگزیده جشنواره كتاب سال دانشجویی شدند

تهران - ایرنا - انتشارات تیمورزاده و ارجمند به دلیل همراهی و همگامی مؤثر در انتشار آثار دانشجویی، برگزیده بیست و سومین جشنواره كتاب سال دانشجویی شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره كتاب سال دانشجویی روز سه شنبه با حضور دكتر مسعود پزشكیان ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ،‌ سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه كتاب و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی برگزار شد.
در این مراسم از دانشجویان برگزیده و تقدیری در جشنواره تجلیل شد.
نام دو انتشاراتی نیز به عنوان ناشران فعال كه بیشترین كتاب را در رابطه با این جشنواره منتشر كردند، در میان برگزیدگان بود.
فرهاد تیمورزاده مدیر انتشارات تیمورزاده در این مراسم گفت: آرامش و امنیت، لازمه توسعه فرهنگی است كه با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید در تعامل با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به آن رسیده ایم.
وی افزود: اما آنچه صنف ناشران و بلكه تمامی صنوف را آزار می دهد و آرامش را از فضای كسب و كار آنها می گیرد، قوانین دست و پاگیر سازمان تامین اجتماعی و تفسیرهای سلیقه ای از آن است كه از سال 1354 بازنگری اساسی نشده است. بنابراین به عنوان نماینده این صنف پیشنهاد بازنگری كامل قوانین تأمین اجتماعی و در گام اول توقف اجرای ماده 50 قانون تامین اجتماعی را دارم.
تیمورزاده اضافه كرد: در صورت رفع این مساله، باقی مشكلات نظیر گرانی كاغذ و تولید و فروش كتاب را خود ناشران می توانند حل و فصل كنند اما با این سازمان كسی نمی تواند كنار آید.
وی پیشنهاد كرد طرح تخصیص كاربری فرهنگی نیز در شورای شهر مورد بازنگری واقع شود.
به گفته تیمورزاده، تا این طرح به سمتی سوق پیدا نكند كه بتوان از املاك و آپارتمان های مسكونی مناسب با هدف توسعه ویترین و كتابفروشی ها بهره برداری كرد، نباید انتظار توسعه مطلوب در این حوزه را داشت هرچند رد پای تامین اجتماعی نیز در این طرح به چشم خواهد خورد چرا كه اگر علاقمندانی به تأسیس كتابفروشی مبادرت ورزند باز هم با برخوردهای سلیقه ای تأمین اجتماعی از كرده خود پشیمان شده و این كارگاه ها دوام نخواهند آورد .
وی ادامه داد: هفته كتاب فرصت خوبی بود تا دولت برای ترویج و تشویق به كتاب خوانی در این حوزه پیشقدم شود و طرح تخصیص 30دقیقه مطالعه در ابتدای ساعت كاری را اجرایی كند. صرف این زمان به مطالعه نه تنها به كار لطمه ای نمی زند بلكه اگر به خوبی اجرا شود، آثار مثبت و مباركی را در میان مدت و بلند مدت در بهبود عملكرد سازمان ها به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینكه بازدهی و ساعت كار مفید در سازمان های دولتی و حتی خصوصی پایین است، خاطر نشان كرد: مطالعه در محیط كار باعث می شود افراد از نظر فكری و فرهنگی ارتقا یابند و با افزایش دانش و آگاهی شاهد ارتقاء كمی و كیفی عملكرد سازمانی آنان نیز باشیم.
تیمورزاده با بیان اینكه همه كاركنان كتابفروشی، انبار و دفتر مركزی این انتشارات 30 دقیقه فرصت اختصاصی مطالعه كتاب در ابتدای ساعت كاری خود را دارند گفت: كتاب های موردنظر آنان را برایشان خریداری و هدیه می كنیم تا مطالعه كنند.
وی گفت: می توان این طرح را در آغاز حتی به صورت هفته ای یك یا دوبار نیز در سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی اجرا كرد. بنابراین انتظار است این كار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كه خود متولی كتاب و كتابخوانی است، آغاز شود و كم كم به سایر نهادها تسری یابد.
به گفته تیمورزاده، اجرایی كردن این كار قطعا دشواری های خاص خود را دارد، اما شایسته است گام های نخست آن به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شود.
فراهنگ ** 1880 ** 1823 ** خبرنگار: پروین اروجی* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی
۰ نفر