۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82309477
T T
۰ نفر

فعالیت 42 هزار نفر در ستادهای نمازجمعه

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82309477
فعالیت 42 هزار نفر در ستادهای نمازجمعه

گرگان - ایرنا – مدیر ستادهای نمازجمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور گفت: جریان سازی فرهنگی یكی از رسالت ها در برگزاری نمازجمعه است كه عملیاتی شدن آن بخشی به خطیب نمازجمعه و بخش دیگر به فعالیت ستادها و حدود 42هزار نفر عضو آن برمی گردد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود سیاح روز سه شنبه در نشست مسئولان، معاونت خواهران، روابط عمومی، رابطان و حوزه انفورماتیك ستادهای نمازجمعه استان گلستان در گرگان، اظهار داشت: روزهای جمعه در 860 نقطه كشور نمازجمعه اقامه می شود كه باید از این ظرفیت، نهایت بهره برداری را در جریان سازی فرهنگی برد.
به گفته وی؛ با توجه به ظرفیت نمازهای جمعه، ستاد ها وظیفه دارند در تولید جریان فرهنگی بیش از گذشته ورود كنند.
وی خطاب به مسئولان ستاد های نمازجمعه گلستان افزود: الگوی تولید جریان فرهنگی را می توان از اربعین حسینی گرفت كه امروز در كشور به یك ظرفیت تبدیل شده است و هر دولتی كه می آید باید به زائران حسینی خدمات ارائه دهد.
وی از پیگیری طرح ساماندهی ستادهای نمازجمعه خبر داد تا از این ظرفیت در جریان سازی فرهنگی به خوبی بهره برداری شود.
حجت الاسلام سیاح، روز آمد كردن آئین نامه اجرایی، استفاده از همه اقشار جامعه به عنوان عضو فعال، فراهم سازی بیش از گذشته شرایط برای حضورافراد با هر تفكر و جناح، فعال كردن روابط عمومی در ارتباط گیری با نهادها و نمازگزاران، سرمایه گذاری بیش از گذشته در بكارگیری جوانان، فعال كردن پایگاه های اطلاع رسانی و فضای مجازی را از برنامه های در حال پیگیری ساماندهی ستادهای نمازجمعه برشمرد.
وی افزود: ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در نمازهای جمعه، تقویت قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های كتاب از دیگر برنامه های ساماندهی است.

*فعالان ستاد نمازجمعه به علم روز مجهز شوند
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان نیز گفت: اعضای ستاد باید دانش و شناخت خود را به روز كرده تا اهداف برگزاری نمازجمعه در جامعه معرفی و تبیین شود.
حجت الاسلام ابوالفضل عامری افزود: فعالان ستادها باید دو عنصر تدبر و دانش داشته تا بتوانند قلمرو كاری خود را درارتباط با جامعه وسیع تر نمایند و از امتیاز برپایی نمازجمعه نهایت بهره را برای سعادت جامعه ببرند.
مسئول امور 'آی تی'، انفورماتیك شبكه های اجتماعی و فضای مجازی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور هم به اهمیت بهره گیری از فضای مجازی در اطلاع رسانی از فعالیت های ستاد اشاره كرد و گفت: اهمیت بهره گیری از این ظرفیت به حدی است كه رهبر معظم انقلاب، اهمیت این بخش را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می داند كه وظیفه و تكلیف اعضای ستاد نمازجمعه را در این حوزه سنگین می كند.
مهدی شكوری افزود: ضرورت دارد بیش از گذشته در حوزه اطلاع رسانی و بهره گیری از فضای مجازی ستادهای نمازجمعه ورود پررنگ داشته باشند.
به گفته وی؛ اكنون در حوزه اطلاع رسانی شورا دارای پایگاه های 'اجنا'، ستاد نمازجمعه، معاونت سیاسی و شبكه های اجتماعی آدینه و دانش نامه نمازجمعه كشور است.
به گزارش ایرنا در افزون بر 20 نقطه استان گلستان نمازجمعه برگزار می شود.
گلستان واقع در شمال كشور یك میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغرتیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
۰ نفر