۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82309453
T T
۰ نفر

كتابخانه هاي عمومي كشور به بخش كودك تجهيز مي شود

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82309453
كتابخانه هاي عمومي كشور به بخش كودك تجهيز مي شود

بوشهر- ايرنا- عضو هيات امنا و مشاور دبيركل نهادكتابخانه هاي عمومي كشور گفت: در حوزه تكميل كتابخانه هاي عمومي كشور به دنبال تجهيز آنها به بخش كودك به صورت تخصصي هستيم.

به گزارش ايرنا، مهر دخت وزيرپور در همايش تجليل از فعالان عرصه كتاب در بوشهر افزود: هدف از اين طرح دسترسي راحت تر كودكان به كتابهاي مورد علاقه و نياز آنان است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهاركرد: فرهنگ نهادينه كردن كتابخواني در ميان اقشار بايد از خانواده ها آغاز شود.
وزير پور بيان كرد: آموزش و پرورش بايد در زمينه ايجاد علاقه مندي به كتاب در بين دانش آموزان با برنامه ريزي و بطور جدي اقدام كند.
وي اظهار كرد: بايد روي دانش آموزان سرمايه گذاري معنوي شود و خلاقيت آنها در كناردرس پرورش يابد ولي تاكنون در اين زمينه هيچ اقدام موثري صورت نگرفته است .
وزير پور ادامه داد: استان بوشهر يك استان فرهنگي است كه انتظار مي رود فعاليت هاي مطلوبتري در زمينه كتاب در آن صورت بگيرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: كتاب داراي اهميت فراواني در نظام خدمتي است كه بايد به آن توجه ويژه اي شود.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري افزود: كتاب محصول تحقيق، پژوهش ونتيجه تلاش هاي مستمر نويسنده است كه از عمر خود براي آن گذاشته و بايد مورد توجه و حمايت قرار گيرد.
وي بيان كرد: بايد براي توسعه ابعاد علمي كتاب همواره تلاش شود تا در چار چوب علمي نگارش شده و اين مهم بايد مورد توجه مولفان و ناشران باشد.
صفايي بوشهري ادامه داد: همچنين به امور فني كتاب بايد توجه ويژه اي صورت گيرد تا به صورت دقيق با نگارش درست چاپ شود.
معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري بوشهر گفت: كتاب يكي از ارزشهاي انساني و وسيله اي براي انتقال علوم به عنوان يك ميراث فرهنگي است.
سعيد زرين فر افزود: نسل جديد به واسطه ابزار الكترونيك از كتاب فاصله گرفته و با اين ابزار فكر مي كند ازهمه چيز مطلع است در صورتي كه از اغلب مسائل كه بايد اطلاع داشته باشد بي اطلاع و فاصله دارد.
وي اظهار كرد: در فصلي قرار گرفته ايم كه كودكي بچه ها كوتاه شده و خيلي زود وارد دنياي بزرگسالي شده اند، بايد براي علاقه مندي آنها به كتاب برنامه ريزي شود.
زرين فر اضافه كرد: دستگاههاي اجرايي مرتبط با كتاب بايد از جزيره اي عمل كردن خارج شده و همه در كنار هم فعاليت داشته باشند تا زمينه فرهنگ سازي كتاب خواني فراهم شود.
در اين همايش از فعالان عرصه كتاب در استان بوشهر تجليل شد.
7210/6043** خبرنگار: سيده نير قيمي** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر