۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82309276
T T
۰ نفر
كار پسندیده عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ترویج كتاب و كتابخوانی

تهران- ایرنا- عضو شورای انقلاب فرهنگی در اقدامی پسندیده و فرهنگی از دریافت جایزه نقدی خود انصراف داد و خواست این هدیه با هدف ترویج كتاب و كتابخوانی در اختیار سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره كتاب سال دانشجویی روز سه شنبه با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه كتاب و جمع زیادی از مدیران و مسوولان جهاد دانشگاهی برگزار شد.
در این مراسم از حجت الاسلام احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان «سمت» تقدیر شد.
وی پس از دریافت لوح تقدیر، با انصراف از جایزه نقدی خود و اهدای آن به سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ گفت: از حضور در چنین مراسمی همواره پرهیز می كنم اما به اجبار در این جمع حاضر شدم، حتی برای حضور در برنامه چهره های ماندگار نیز تمایل نشان ندادم.
حجت الاسلام احمدی افزود: از ابتدای فعالیت جهاد دانشگاهی به این نهاد علاقه مند بودم، برخی از افراد مایل نبودند مركز یا نهادی به نام جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها شكل بگیرد اما معتقد بودم، عده ای جوان فعال نیاز است تا روحیه انقلابی را در دانشگاه ها زنده كنند.
وی با بیان اینكه امروز شاهد تولید هزاران مقاله و كتاب در این نهاد هستیم ابراز امیدواری كرد روز به روز بر كیفیت و كمیت این فعالیت ها افزوده شود.
رییس سازمان سمت ادامه داد: ‌عمری را صرف معلمی كرده ام، بسیاری می گفتند، بهتر است جنبه انتشاراتی سمت تقویت شود تا كار تحقیقاتی و مبنایی آن كمرنگ شود اما من مخالف بودم زیرا معتقدم باید خدمت به دانشجویان و دانشگاهیان ادامه یابد.
وی با بیان اینكه این انتشارات تاكنون 39 میلیون جلد كتاب تولید كرده ، ابراز امیدواری كرد تا سال آینده این رقم به 40 میلیون نسخه برسد.
احمدی به دانشجویان حاضر در مراسم توصیه كرد در كار تعلیم و تعلم اخلاص داشته باشند، از فرصت پیش آمده در دانشگاه نهایت استفاده را ببرند و برای دیگران الگو باشند.
وی با بیان اینكه همه از خداییم و بسوی خدا می رویم گفت: در صورتی كه فعالیت های ما برای رضایت خدا باشد پذیرفته و در غیر این صورت مردود است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار كرد: یكی از اشتباهات ما این است كه تصور می كنیم عبادت فقط به معنای ادای نماز و روزه است در حالیكه آباد كردن زمین و رفع نیاز بندگان خدا هم عبادت است؛ شیوه ای كه ائمه معصومین (ع) بكار گرفتند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم از برگزیدگان جایزه كتاب سال دانشجویی با اهدای لوح در حضور برخی چهره های فرهنگی از جمله و علمی مانند مسعود پزشكیان نایب رییس مجلس و رییس جهاد دانشگاهی تقدیر شد.
هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب و تشویق دانشجویان به تولید و خلق آثار مكتوب، ایجاد نشاط علمی در مراكز دانشگاهی و آموزش عالی كشور، حمایت از دانشجویان نوقلم برای تولید اندیشه های جدید و جلب همكاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی به منظور چاپ آثار دانشجویی است.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر