۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82307952
T T
۰ نفر
كارخانه گندله سازی مجتمع گل گهر سیرجان بهره برداری شد

كرمان - ایرنا - كارخانه گندله سازی شماره 2 شركت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح این طرح بزرگ معدنی و صنعتی امروز در ادامه سفر اسحاق جهانگیری به سیرجان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار كرمان و جمعی از مسئولان كشوری و استانی برگزار شد.
برای احداث كارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع گل گهر سیرجان، چهار هزار و 400 میلیارد ریال به صورت ریالی و 103 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و با افتتاح این طرح برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
مدیر عامل شركت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در حاشیه این آیین گفت: كشور با راه اندازی كارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع گل گهر سیرجان از واردات گندله بی نیاز شد.
ناصر تقی زاده افزود: بیش از 60 درصد تجهیزات به كار رفته در این كارخانه تولید داخل كشور است و حدود 100 هزار تن محصول با كیفیت بسیار بالا در مدت 20 روز راه اندازی آزمایشی پروژه گندله سازی 2 گل گهر سیرجان تولید شد كه قابل فروش بوده است.
وی بیان كرد: برای اجرای این پروژه با 100 هزار مترمربع زیربنا در مجموع 19 هزار تن تجهیزات به كار رفته كه 60 درصد آن سهم ساخت داخل و 40 درصد آن وارداتی و از شركت های معتبر خارجی است.
تقی زاده گفت: از نكات مهم اجرای پروژه گندله سازی 2 گل گهر سیرجان این است كه نسبت به برنامه زمانبندی اصلی فقط با 11 ماه تاخیر انجام شده كه دلیل آن، وجود شرایط تحریم و كمبود نقدینگی در صنایع كشور است اما با این وجود در نوع خود یك ركورد محسوب می شود.
به گفته مدیرعامل شركت گل گهر سیرجان، ظرفیت كارخانه گندله سازی تا هفت میلیون تن قابلیت افزایش دارد.
شركت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یكی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است كه دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یك شركت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است.
با اجرای پروژه های شركت گل گهر در آینده نزدیك مجموعه تولیدات سالانه این شركت به مرز 12 میلیون تن خواهد رسید.
وجود این شركت در سیرجان موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغالزایی منطقه شده است.
معاون اول رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) در آغاز سفر 2 روزه به استان كرمان به منظور افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی وارد شهرستان سیرجان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
وزرای جهادكشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه اسحاق جهانگیری را همراهی می كنند.
سفر به شهرستان های جنوب استان كرمان و افتتاح طرح های مختلف و شركت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان كرمان است.
مركز شهرستان سیرجان در 175 كیلومتری غرب كرمان است.
7429/1354
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار دهنده: پروانه امانی

سرخط اخبار سیاست