۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82305105
T T
۰ نفر

مانور سراسری افت فشار گاز در بانه برگزار می شود

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82305105
مانور سراسری افت فشار گاز در بانه برگزار می شود

سنندج- ایرنا- رئیس شركت گاز شهرستان بانه گفت: در راستای آمادگی مقابله با بحران افت فشار و قطعی گاز در فصل سرما مانور سراسری افت فشار گاز در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیركو خندانی روز شنبه در جلسه هماهنگی مانور سراری افت فشار گاز كه در سالن جلسات فرماندار بانه برگزار شد، گفت: با توجه به ورود توده هوای سرد به كشور میزان مصرف گاز طبیعی به شدت افزایش می یابد كه احتمال افت فشار در انتهای خط انتقال بویژه در ورودی ایستگاه روستای 'شوی' وجود دارد.
وی اظهار كرد: در اجرای مانور افت فشارگاز اختلال در تامین گاز هزار و 200 مشترك در محدوده شهرك آزادگان، بلوار مهارت ایجاد می شود و گاز این مشتركان قطع می شود و این مانور در راستای آمادگی شهرستان برای مقابله با بحران های احتمالی برگزار می شود.
وی اضافه كرد: این مانور با همكاری فرمانداری،مخابرات، اداره برق، هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، شهرداری سازمان آب و فوریت های پزشكی و مدیریت بحران استان برگزار می شود.
خندانی ادامه داد: این مانور در 26 آبان در شش مرحله و در چندین محل مختلف در ساعت 10 صبح شروع می شود و روز 25 آبان مانور رومیزی در شركت گاز برگزار می شود.
وی گفت: سه مرحله مانور در ایستگاه شوی، 2 مرحله در ایستگاه تی بی اس بلوار سردشت و یك مرحله گرفتگی و قطعی گاز در جاده سلیمانی اجرا می شود.
خندانی به برنامه های پیش بینی شده در این مانور اشاره كرد: افزود: قطع جریان گاز یك هزار و 200 مشترك، گرفتگی علمك، خفگی یكی از ماموران شركت گاز در حوضچه، مارگزیدگی یكی از ماموران هنگام انجام ماموریت، افت شدید فشار گاز و نشت گاز از برنامه های پیش بینی شده در این مانور یكی روزه است.
رئیس شركت گاز شهرستان بانه با بیان اینكه بحران ها را نمی توان پیش بینی كرد و گاهی بحران های تمام ارگان ها را درگیر مشكل می كند، افزود: در بسیاری از بحران های خدمات رسانی با مشكل مواجه می شود و احتمال قطعی تلفن وجود دارد بنابراین در این مانوردر صورت امكان از تلفن بین المللی ثریا استفاده شود و بنا داریم موقعیت بحران را از طریق تلفن ثریا اعلام كنیم.
وی گفت: امنیت یكی از مسایل مهم در بحران است افرادی سودجو به بحران ها دامن می زند و كه نیروی انتظامی برای جلو گیری از آشفتگی و ایجاد ناامنی وارد میدان می شود.
در ادامه این جلسه معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار بانه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور ادارات در مانور افت فشار گاز گفت: انتظار داریم ادارات در این رزمایش افت فشار گاز حضوری پررنگ و همكاری و هماهنگی لازم را در این زمینه انجام دهند.
جعفر توان افزود: مجری برگزار این رزمایش شركت گاز بانه و ادارات در مراحل مختلف انجام رزمایش همكاری می كنند.
وی اضافه كرد: شهرستان بانه یكی از شهرستان های سردسیر استان است كه در مواقع لزوم احتمال افت فشار گار وجود دارد و این رزمایش نقش زیادی در افزایش آمادگی شركت گاز شهرستان در مواقع بحرانی دارد.
توان با بیان اینكه در زمان اجرای رزمایش با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد، افزود: پیشتر به سازمان ها و مراكز خدمات رسان اعلام شده كه نسبت به تهیه سوخت مایع اقدام كنند.
وی افزود: در شهرستان بانه 81 واحد نانوایی به سیستم دوگانه سوز مجهز هستندكه در مواقع بحران بار مشكلات را كاهش می دهند.
در اجرای این مانور شركت فراوده های سوخت مایع با 2 نفتكش اعلام آمادگی كرده است كه در صورت لزوم به مشتركان سوخت رسانی را انجام می دهند.
بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلائی/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی